جستجو
صفحه اصلی دسته بندی ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45529
بازديد امروز: 56083
ميانگين بازدید: 38053
بازديد کل: 140,088,283
بومی‌سازی دستگاهی با کاربردهای مختلف؛ از شیرین‌سازی گاز تا صنعت آبزی‌پروری (دوشنبه 1402/01/28)

ایسنا:
گروهی از مهندسان یکی از شرکت‌های فناور به دانش فنی ساخت دستگاه‌های تماس‌دهنده غشایی برای کاربرد در صنایع مختلف از شیرین سازی گاز تا صنعت آبزی پروری دست یافتند.

امیر پورخلیلی از محققان این طرح در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طراحی و ساخت دستگاه پوشش‌دهی، گفت: فناوری استفاده شده در این دستگاه، تکنولوژی پتنت گرنت شده امریکا در زمینه پوشش‌دهی ماژول‌های هالوفایبر است.

وی ادامه داد: ما این فناوری را در مقیاس صنعتی پیاده‌سازی کردیم و از این دستگاه می‌توان در مصارف مختلف به عنوان تماس‌دهنده‌های غشایی بهره
‌برداری کرد.

پورخلیلی با اشاره به مکانیزم عملکردی این دستگاه، توضیح داد: دستگاه‌ تماس‌دهنده‌های غشایی به این صورت است که میان دو فاز "مایع" و "گاز" و یا دو فاز مایع به عنوان تماس‌دهنده برای اکسیژن‌دهی و یا گاز زدایی و یا گاز دهی از آب و یا تصفیه مایعات در صنایع مختلف کاربرد دارد.

این محقق، صنایع نفت و گاز را یکی از کاربردهای این دستگاه عنوان کرد و ادامه داد: این دستگاه در صنایع نفت و گاز می‌تواند جایگزین برج‌های احیای آمین برای شیرین‌سازی گاز شود. این دستگاه همچنین در صنعت آبزی‌پروری برای اکسیژن‌دهی آب کاربرد دارد.

به گفته وی، این دستگاه همچنین در صنایع فلزی برای تهیه آب فوق خالص که نیاز به گاز زدایی از آب است، کاربرد دارد.

پورخلیلی با بیان این‌که این فناوری در مرحله ورود به بازار قرار دارد، خاطر نشان کرد: این دستگاه در مقیاس صنعتی به تولید رسیده است و در مرحله ورود به بازار است.

وی اظهار کرد: دستگاه‌های تماس‌دهنده غشایی نمونه خارجی دارند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.