جستجو
صفحه اصلی دسته بندی ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45524
بازديد امروز: 5068
ميانگين بازدید: 37658
بازديد کل: 139,674,446
حضور ۳۵ میلیون کاربر یکتا در پیام‌رسان‌های ایرانی/ اتصال متقابل پیام‌رسان‌ها؛ قابلیتی جذاب (سه شنبه 1402/02/05)

ایرنا:
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از حضور ۳۵ میلیون کاربر یکتا در پیام‌رسان‌های ایرانی خبر داد و گفت: پیام‌رسان‌ها می‌توانند با توجه به جامعه کاربری خدمات خود را ارائه بدهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد خوانساری» در آیین رونمایی از طرح «اتصال متقابل» بین پیام‌رسان‌های ایرانی که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، اظهار داشت: تقابل خوبی که بین پیام‌رسان‌ها وجود دارد باعث شده که امروز جامعه‌ای با بیش از ۳۵ میلیون کاربر یکتا داشته باشیم.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: سازمان فناوری اطلاعات بر مبنای تکالیف ملی خود تثبیت خدمات پیام‌رسانی و توسعه‌های آتی خود را دنبال می‌کند. پیام‌رسان‌ها می‌توانند با توجه به جامعه کاربری خدمات خود را ارائه بدهند.

خوانساری تصریح کرد: در سازمان فناوری اطلاعات ایران هرگونه حمایت و پشتیبانی را از پیام‌رسان‌های بومی خواهیم داشت.

وزارت ارتباطات با همکاری پیام‌رسان‌ها فرایند اتصال متقابل را فراهم کرد

«حامد منکرسی» معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در این آیین، گفت: این طرح از سال گذشته به صورت جدی در وزارت ارتباطات دنبال شد. این اتفاق جدیدی نیست و در تمام حوزه‌هایی که با تکنولوژی سرکار دارد گاهی نیاز می‌شود که افراد بتوانند از خدمات مشترک در چند پلتفرم استفاده کنند.

وی افزود: وزارت ارتباطات با همکاری پیام‌رسان‌ها فرایند اتصال متقابل را فراهم کردند و ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ جلسات مربوط به این طرح آغاز شد. از آن به بعد سلسله جلسات تخصصی شکل گرفت و پس از ۶ ماه کار مطالعاتی، برنامه زمان‌بندی را ارائه کردیم که ۱۲ بهمن‌ماه سال گذشته این اتصال برقرار شد.

منکرسی درباره تجارت دیگر کشورها، گفت: در برنامه مطالعاتی که داشتیم یکی از منابع اصلی ما اتفاقاتی بود که در سایر کشورها رخ داده و در این خصوص قوانینی نیز وضع شده است.

طرح اتصال پیام‌رسان‌ها از سال‌ها قبل مطرح بود

«محسن غفاری» مدیرعامل پیام‌رسان ایرانی «ایتا» نیز گفت: این طرح از سال‌ها قبل مطرح بود، اما به نتیجه نرسیدند؛ البته با توجه به نیازی که احساس شده مهم رخ داد. چالش‌هایی در طول مسیر داشتیم که مهم‌ترین آن امنیت داده‌ها بود و وزارت ارتباطات نیز بر آن تاکید داشت و برای رفع این مشکل از سازوکارهای زیادی استفاده شده است.

وی تاکید کرد: چالش دیگر مربوط به پایداری اتصال بود که این مسئله هنوز نیز از چالش‌های ما است و امیدواریم بتوانیم این مشکل را نیز رفع کنیم.

قرار نیست پیام‌رسان‌ها در یکدیگر ادغام شود

«کاظم کیال» مدیرعامل پیام‌رسان «بله» هم بیان کرد: اولین و مهم‌ترین کاری که در این طرح رخ می‌دهد، مخالفت با انحصار است. نکته بعدی این است که در گذشته این سابقه را داشتیم که بتوان از پیام‌رسان‌های خارجی به «بله» پیامی را ارسال کرد. اکنون این اتصال برای پیام‌رسان‌های داخلی مهیا شده است.

وی تاکید کرد: قرار نیست پیام‌رسان‌ها در یکدیگر ادغام شوند و صرفاً اتصال متقابل برای تبادل پیام را ایجاد کردیم.

اتصال متقابل پیام‌رسان‌ها یک قابلیت جذاب است

«مهدی انجیدانی» مدیرعامل پیام‌رسان «گپ» نیز افزود: ما همیشه در پیام‌رسان‌ها با درخواستی از کاربر مبنی بر تنوع کاربری مواجه بودیم. در دنیا برای این مطالبه راه‌حل‌های متعددی مطرح شده است. در ایران و در سال‌های گذشته برای پیام‌رسان گپ پوسته‌های متعدد طراحی کردیم، اما اتصال متقابل یک قابلیت جذاب بود که می‌تواند نیاز واقعی کسب و کارها به پیام‌رسان‌های ایرانی را افزایش می‌داد.

وی افزود: از سال گذشته در پیام‌رسان گپ امکانی را مهیا کردیم تا کسب و کارها بتوانند با استفاده از این پیام‌رسان به تمام کاربران خود پیامک ارسال کنند که اتصال پیام‌رسان‌های ایرانی به یکدیگر می‌تواند این قابلیت را چندین برابر کند.

به گزارش ایرنا، با این ایجاد این قابلیت دیگر نیاز نیست کاربران تمامی پیام‌رسان‌های ایرانی را نصب کرده و در آن عضو شوند. کافی است در یک پیام‌رسان عضو باشند و با دیگر افراد در اکانت‌های دیگر به تبادل پیام بپردازند. اکنون پیام‌رسان‌های ایتا، بله، گپ و آیگپ این امکان را دارند و هر کاربری که دوست دارید می‌تواند از این امکان استفاده کند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.