جستجو
صفحه اصلی دسته بندی ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45524
بازديد امروز: 22704
ميانگين بازدید: 37320
بازديد کل: 139,650,958
بیش از ۸۰ درصد نفت کشور در خوزستان تولید می شود (جمعه 1402/02/08)

ایرنا:
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به تولید بیش از ۸۰ درصد از نفت کشور در خوستان گفت: همچنین ۱۶ درصد از گاز کشور از این استان تامین می شود.

به گزارش ایرنا، محسن خجسته مهر روز جمعه در حاشیه مراسم افتتاح پالایشگاه گاز هویزه در جمع خبرنگاران بیان کرد: از مهم‌ترین پروژه‌هایی که می‌تواند دستاورد بسیار ارزشمندی از نظر اقتصادی و زیست محیطی داشته باشد، بهره‌برداری از سه واحد جمع‌آوری گازهای همراه موسوم به ان جی ال ۳۲۰۰ و همچنین پیش تراکم ان جی ال‌های ۹۰۰ و ۱۰۰۰ است که ارزش سرمایه‌گذاری آنها ۱.۵ میلیارد دلار است.

وی افزود: با افتتاح فاز اول ان جی ال ۳۲۰۰ و پیش تراکم ان جی ال ۹۰۰ و ۱۰۰۰ حدود ۲۵ میلیون فوت مترمکعب به شبکه گاز سراسری تزریق و خوراک مورد نیاز واحدهای پتروشیمی‌ها از میادین نفتی تامین می شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: این ۲۵ میلیون مترمکعب معادل یک فاز پارس جنوبی است و برای تأمین گاز مورد نیاز مصرفی به ویژه در زمستان بسیار بااهمیت است همچنین دستاوردهای زیست‌محیطی این پروژه‌ها برای خوزستان و استان‌های همجوار بسیار حائز توجه است.

وی بیان کرد: توسعه صنعت نفت به ویژه در صنایع بالادستی باید بدون هرگونه گاز مشعل یا به اصطلاح توسعه سبز باشد.

خجسته مهر گفت: از دیگر پروژه‌های مهمی که امروز به بهره برداری رسید توسعه میادین مشترک نفتی با ۴۰ حلقه چاه است به گونه ای که با اجرای این پروژه حدود ۴۵ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شد که ارزش آن ۴۰۰ میلیون یورو است.

وی افزود: همچنین امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی توسعه میدان مشترک سهراب به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به دست متخصصان داخلی بودیم.

خجسته مهر به بهره‌برداری از فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی غرب کارون با ارزش ۱۶۰ میلیون دلار اشاره کرد و گفت: بخش بخار این نیروگاه‌ با راندمان حدود ۵۴ درصد در نوع خود قابل توجه است یعنی به اندازه ۵۴ درصد در سال می‌توانیم در مصرف گاز صرفه‌جویی و راندمان مصرف گاز را افزایش دهیم.

وی افزود: در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، پروژه‌های متعددی از جمله افزایش ظرفیت فرآورش نفت نمکی در منطقه رامشیر به میزان ۲۰ هزار بشکه و همچنین احداث پست برق ۴۰۰ کیلوولت ایثار را هم داشتیم که می‌تواند نقطه اتصال بین خوزستان و بوشهر باشد و برق مورد نیاز منطقه را تأمین کند.

گفتنی است آیت الله دکتر رییسی روز پنجشنبه از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستانوشد و در سفر ۲ روزه خود راهی برخی شهرهای استان شد.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.