جستجو
صفحه اصلی دسته بندی ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45523
بازديد امروز: 20766
ميانگين بازدید: 37320
بازديد کل: 139,649,020
نخستین لیدار گرد و خاک هواشناسی کشور در اهواز راه اندازی شد (جمعه 1402/02/08)

ایرنا:
نخستین لیدار گرد و خاک هواشناسی کشور و اداره پایش و هشدار ملی گرد و خاک در اداره کل هواشناسی خوزستان در دور دوم سفرهای استانی رییس جمهوری و هیات دولت به خوزستان در اهواز راه اندازی شد.

محمد سبزه زاری جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: لیدار یکی از فناوری های سنجش از راه دور می باشد که با تاباندن نور لیزر و محاسبه طول موج برگشتی، فاصله، غلظت و اندازه ذرات ریز مانند آیروسلها (ذرات گرد و خاک، آلودگی) را اندازه گیری می کند. عملکرد لیدار مانند رادار می باشد در نتیجه اغلب به آن رادار لیزری می گویند.

وی افزود: دستگاه لیدار نصب شده در اداره کل هواشناسی استان خوزستان یک لیدار اتمسفری و آئروسل تحقیقاتی زمین پایه است و اولین لیدار یکپارچه با منبع قدرت بالا و چند کاناله است.

سبزه زاری ادامه داد: این دستگاه شامل ۲ بخش اشت که بخش اول شامل یک تلسکوپ کربنی با قطر دریافت‌کننده ۴۰ سانتیمتر، یک لیزر چندطول موج، یک گسترش دهنده پرتو (x۵) و یک ماژول دریافت‌کننده است و بخش دوم به تمام واحد بهره‌برداری (کارت‌های الکترونیکی، زنجیره پردازش داده، نرم‌افزار نظارت و غیره) اختصاص دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: همچنین ساختمان اداره پایش و هشدار ملی گرد و خاک توسط وزیر محترم راه و شهرسازی در اداره کل هواشناسی استان خوزستان افتتاح شد و برای هر دو پروژه ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه است.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.