جستجو
صفحه اصلی دسته بندی ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45524
بازديد امروز: 31294
ميانگين بازدید: 37320
بازديد کل: 139,659,548
طرح مشترک ایران و فائو در ۲.۵ هکتار از اراضی کشاورزی کردستان اجرا شد (یک شنبه 1402/02/10)

ایرنا:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طرح مشترک ایران و فائو طی سال زراعی جاری (مهر سال ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲) در ۲.۵ هکتار از اراضی کشاورزی کردستان اجرا شد.

محمدصالح احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اجرای پروژه مشترک سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و وزارت جهاد کشاورزی موسوم به «TCP» در چهار استان کشور به اجرا درآمده است.

وی با اشاره به اینکه استان های کردستان، همدان، آذربایجان شرقی و اردبیل محل اجرای این طرح هستند، افزود: این همکاری از سال زراعی جاری آغاز شده است و تا پنج سال هم ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: افزایش بهره وری و فعال سازی ظرفیت تولید کشاورزی دیم به منظور بهبود امنیت غذایی و ارتقای معیشت کشاورزان و روستاییان با افزایش بهره‌وری و تاب آوری کشاورزی و توسعه پایدار و ایجاد تنوع محصولی و احیای چشم انداز افزایش تولید با رفع خلاء عملکرد از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

احمدی اعلام کرد: مزرعه پایگاه اجرای این طرح در استان کردستان امسال در شهرستان کامیاران و در مرکز امیرآباد در سطحی معادل ۲.۵ هکتار است.

وی اضافه کرد: این میزان سطح در روستای رمشت از توابع امیرآباد به زیر کشت هفت رقم گندم، چهار رقم جو، پنج رقم نخود، ۲ رقم عدس، ۲ رقم علوفه دیم و سه رقم گلرنگ رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه این طرح با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان به اجرا درآمده است، یادآور شد: ارقام محصولات مذکور که در این روستا کشت شده توسط مرکز تحقیقات کشاورزی استان تامین شده است.

نخستین همایش ملی پروژه مشترک سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و وزارت جهاد کشاورزی ۹ اردیبهشت در شهرستان مراغه استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۳۸ هکتار از مساحت کردستان به اراضی کشاورزی اختصاص دارد که این میزان حدود پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را تشکیل داده است.

۹۶ درصد سطح اراضی کشاورزی استان به کشت سالانه محصولات زراعی و سطح آیش (بدون کشت) و چهار درصد به عبارتی ۵۲ هزار و ۶۷۰ هکتار آن هم به اراضی باغی اختصاص پیدا کرده است.

بر اساس آخرین گزارش عملکرد سالانه تولید محصولات زراعی و باغی استان که مربوط به سال ۱۴۰۰ است در ۷۹۱ هزار و ۹۷۰ هکتار زیر کشت، یک میلیون و ۷۵۴ هزار تن محصول تولید شده و میزان برداشت محصولات باغی هم ۴۴۳ هزار تن بوده است.

از ۷۹۱ هزار و ۹۷۰ هکتار اراضی زیر کشت محصولات زراعی استان ۸۷ درصد دیم و فقط ۱۳ درصد آن آبی است. سالانه حدود ۲۱۱ هزار و ۲۶۸ هکتار از اراضی دیم به ویژه در شرق، شمال شرق و شمال استان به طور آیش در تناوب زراعی قرار می‌گیرد.

۷۹ درصد از سطح زیرکشت محصولات زراعی استان سالانه به غلات، ۱۳ درصد حبوبات، پنج درصد به علوفه و سه درصد دیگر به سایر محصولات زراعی اختصاص پیدا می کند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.