جستجو
صفحه اصلی دسته بندی ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45524
بازديد امروز: 3303
ميانگين بازدید: 37658
بازديد کل: 139,672,681
ایران و پاکستان راه‌های افزایش حجم تجارت دوجانبه را بررسی کردند (یک شنبه 1402/02/10)

ایرنا:
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و وزیر دارایی این کشور با ابراز خرسندی از عبور حجم مبادلات تجاری دو کشور از ۲ میلیارد دلار، بر لزوم برداشتن گام‌های موثرتر برای تقویت همکاری‌های اقتصادی و کمک به افزایش مراودات تجاری تاکید کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، سناتور «اسحاق دار» طی دیدار امروز با «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در اسلام‌آباد، گفت که پاکستان اهمیت بالایی به روابط خود با کشور دوست و برادر ایران قائل است.

وی با قدردانی از تلاش‌های سفیر ایران در طول ماموریت دیپلماتیک خود در پاکستان در راستای تقویت و تحکیم روابط برادرانه میان دو کشور همسایه اقدامات صورت گرفته به ویژه در حوزه‌های تجاری و اقتصادی را مورد ستایش قرار داد.

آنان با ابراز خرسندی از حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان که از دو میلیارد دلار عبور کرده است، بر لزوم شناسایی راه‌های جدید برای کمک به افزایش حجم تجارت و کمک به توسعه همکاری‌های اقتصادی تاکید کردند.

وزیر دارایی پاکستان با تاکید بر چشم‌انداز اقتصاد این کشور ابراز اطمینان کرد که با وجود چالش‌های اقتصادی، پاکستان در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد.

حسینی، سفیر ایران با قدردانی از همکاری و حمایت‌های دولت پاکستان برای توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف، اظهار داشت که ظرفیت‌های بالقوه ایران و پاکستان عامل اصلی برای گسترش همکاری‌های مشترک است.

وی افزود که حجم تجارت دوجانبه ایران و پاکستان هم اکنون به ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسیده اما این وضعیت با روابط خوب سیاسی و مردمی دو همسایه همخوانی ندارد و می‌بایست تلاش‌های بیشتری برای حمایت از جامعه تجار دو کشور انجام شود.

هفته گذشته عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان در دیدار سفیر ایران خواستار افزایش همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌ها شد و اظهار داشت که تقویت مناسبات اقتصادی به ویژه بالا بردن حجم مبادلات تجاری به تامین منافع متقابل کمک می‌کند.

سید محمدعلی حسینی اواسط آذرماه ۱۳۹۸ ماموریت خود را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان آغاز کرد. «رضا امیری مقدم» دیگر دیپلمات ایران جایگزین حسینی در اسلام‌آباد خواهد بود.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.