جستجو
صفحه اصلی دسته بندی ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 15981
ميانگين بازدید: 35667
بازديد کل: 139,473,616
مجلس با بررسی فوری لایحه واردات خودروی سواری کارکرده موافقت کرد (دوشنبه 1402/02/11)

ایرنا:
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو که بر اساس آن واردات خودروی سواری کارکرده امکان پذیر می شود، موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی دو فوریت لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با ۱۶۲ رأی موافق از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در جلسه با آن موافقت کردند.

پیش از رای گیری سیدعلی ادیانی به عنوان نماینده دولت در این باره گفت: بر اساس این لایحه سه ماده به قانون ساماندهی صنعت خودرو اضافه می‌شود و طبق این لایحه ناترازی عرضه و تقاضا و مشکلات صنعت خودرو رفع می‌شود.

نماینده دولت افزود: در ماده ۱۱ این لایحه، دولت در صدد رفع موانع واردات خودرو است تا مواردی که در قانون ملزم به تایید مسائل فنی شده در این لایحه برداشته شود. همچنین در ماده ۱۳ رعایت استانداردها مطرح بوده که در لایحه جدید برداشته است و به استانداردهای کشور مبدا و سازمان محیط زیست اکتفا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در تبصره ۶ این لایحه دو فوریتی هم دولت اجازه داده که نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی به رسمیت شناخته شوند تا در نهایت موانع برای واردات خودرو برداشته شود.

جواد نیک‌بین در مخالفت با دو فوریت این لایحه گفت: همه وزرایی که تاکنون در صحن مجلس از وزارت صنعت، معدن و تجارت کنار رفتند، به دلیل مافیای داخلی خودرو بوده است. چرا که مافیا کاری کرده که وزرا زمین خوردند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس تاکید کرد: با واردات خودرو مخالف نیستیم ولی برای لایحه الحاق به قانون ساماندهی خودرو آیین نامه زیاد ننویسید که تابلوهای ایست زیادی مقابل آن قرار بگیرد و در نهایت مافیای ایران خودرو و سایپا بلای جان واردات خودرو نشوند.

عضو کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: دولت باید به نحوی نظارت کند که این دو خودروساز باردیگر کاری کنند که واردات خودرو هم در دست آنها قرار گیرد و در حقیقت زمانی می توانیم کاری انجام دهیم که هر ایرانی یک خودرو خارجی بتواند وارد کند.

محمدرضا احمدی در موافقت با این لایحه گفت:این لایحه برای شکستن قیمت خودرو در بازار بسیار اثرگذار است. از طرفی مردم حق دارند از بهترین خودرو استفاده کنند. چرا که قیمت پراید سه به فلک کشیده و خرید برخی از ماشین‌ها به آمال و آرزو مردم تبدیل شده است.

سیدکاظم دلخوش اباتری در مخالفت با این لایحه گفت: در کمیسیون تلفیق این لایحه آورده شد و تغییراتی که در آن اعمال شده که اهمیتی ندارد و این موارد برای این به مجلس آمده که وزیر صنعت، معدن و تجارت را حفظ کنند.

وی افزود: اگر قرار است این واردات خودرو آزاد شود باید به همه مردم اجازه داده شود که خودرو وارد کنند. البته با واردات خودرو مخالف نیستم ولی نباید کشور زباله دان خودروهای کارکرده شود. به عبارتی باید شائن مردم رعایت شود و خود مردم خودرو وارد کنند.

رسول فرخی میکال در موافقت با این لایحه گفت: امروز همه مردم معترض هستند و واردات خودرو می‌تواند سبب شکستن مافیای خودرو در کشور شود و برخی از وزرا به دلیل همین موارد از بخش‌های اجرایی کنار می‌روند.

وی افزود: دولت باید تمام تلاش خود را برای واردات خودرو و قطعات انجام بدهد و در ادامه به جایی برسیم که تولید کننده خودروهای با کیفیت شویم.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.