جستجو
صفحه اصلی دسته بندی ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45520
بازديد امروز: 52960
ميانگين بازدید: 34356
بازديد کل: 139,322,730
۳۵۰ واحد صنایع پسین گل محمدی در کشور فعال است (سه شنبه 1402/02/12)

ایرنا:
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی گفت: در حوزه گیاهان دارویی و صنایع پسین گل محمدی حدود ۳۵۰ واحد فعال با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن داریم که از تمام ظرفیت آنها استفاده نمی‌شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «کریم ذوالفقاری» در همایش هم‌اندیشی تحول در زنجیره ارزش گل محمدی با بیان اینکه گل محمدی در جامعه و فرهنگ ایرانی و اسلامی و در ضمیر خودآگاه ما قداست خاصی دارد افزود: گل محمدی در طب اسلامی خاصیت آرامبخشی و ضدعفونی کنندگی دارد و در درمان بسیاری از دردها موثر است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی با اشاره به این که میانگین بارش در ایران کمتر از ۲۵۰ میلیمتر است، اظهارداشت: یک هکتار یونجه ۱۴ تا ۲۰ هزار متر مکعب آب، یک هکتار انگور ۸ هزار متر مکعب آب و یک هکتار گندم ۵ هزار متر مکعب آب در سال نیاز دارد اما یک هکتار گل محمدی ۲ هزار متر مکعب آب در سال نیاز دارد.

وی افزود: ما علاقمند به تولید ارگانیک گل محمدی نیستیم بلکه به دنبال تولید سالم همراه با عملیات داشت مناسب و تغذیه مناسب هستیم.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه کاشت گل محمدی ابزار مکانیزه خود را دارد اما عمده مزارع ما خرد هستند تصریح کرد: باید بر روی برداشت مکانیزه گل محمدی کار بیشتری انجام شود که در حال توسعه یکی از دستگاه‌های معرفی شده توسط بخش دانش‌بنیان هستیم.

وی با بیان این که ۸۰ درصد تولید گل محمدی در ۷ استان کشور انجام می‌شود، ادامه داد: عمده تولید گل محمدی در سه استان فارس، کرمان و اصفهان است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی با اشاره به این که در زمینه صنایع اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: در حوزه گیاهان دارویی و صنایع پسین گل محمدی حدود ۳۵۰ واحد فعال با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن داریم که از تمام ظرفیت آنها استفاده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۴۱ واحد نیمه‌تمام در کشور داریم که برای راه‌اندازی آن به ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه‌گذاری نیاز داریم.

ذوالفقاری با بیان اینکه در کشت گل محمدی جای کار بسیاری داریم، ابراز امیدواری کرد: با توسعه کاشت گل محمدی بتوانیم کشورهایی مانند بلغارستان را پشت سر بگذاریم.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.