جستجو
صفحه اصلی دسته بندی ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 10547
ميانگين بازدید: 34356
بازديد کل: 139,280,317
افزایش تعداد مراکز جوار کارگاهی در دولت سیزدهم/ رشد تولید با توسعه مهارت آموزی (شنبه 1402/02/16)

ایرنا:
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش مراکز بین و جوار کارگاهی از ۵٠٠ به بیش از سه هزار و ٣٠٠ مرکز در دو سال اخیر خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا» در «نشست هم‌اندیشی مشارکت بنگاه‌های اقتصادی» با بیان اینکه رشد تولید با افزایش بهره‌وری و افزایش بهره‌وری با توسعه مهارت‌آموزی امکان‌پذیر است، اظهار داشت: این آمار نشان از عزم جزم سازمان در توسعه مهارت و تربیت نیروی انسانی ماهر در بنگاه‌های اقتصادی، اصناف و... دارد.

وی، سازمان را به‌عنوان خدمتگزار جامعه کارگری که سهم مهمی در رشد تولید و پایداری اشتغال دارد، برشمرد و بیان داشت: پیرو تأکید و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی به امر توسعه مهارت‌آموزی در جمع جامعه کارگری، مأموریت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای سخت از پیش است.

وی با اشاره به هم پیمان شدن با همکاران در اجرای ابرپروژه «نهضت ملی مهارت‌آموزی در گام دوم انقلاب»، افزود: نهضت ملی مهارت‌آموزی بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب شکل‌گرفته است و ضروری است در مسیری همچون گام اول انقلاب که نهضت سوادآموزی به فرمایش امام راحل ایجاد شد، گام برداریم و این موضوع بسیار مهمی است، زیرا پایه‌های ارتقای توان سرمایه‌های انسانی از راه مهارت‌آموزی محقق می‌شود.

حسینی نیا اظهار داشت: بر اساس آمار مجمع جهانی اقتصاد در سال ٢٠٢٣ در چهار سال آینده با تأثیر از تورم، کندی رشد و هوش مصنوعی، ٨٣ میلیون شغل حذف و ۶٣ میلیون شغل در جهان ایجاد می‌شود که شغل‌های جدید نیازمند کسب مهارت و مهارت‌افزایی هستند و ما باید شغل‌های نوظهور در آینده و تکنولوژی برافکن را بررسی و متناسب با آن آموزش‌های موردنیاز را ارائه کنیم.

رشد تولید با توسعه مهارت آموزی در کشور

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با تقدیر از رویکرد و اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در رفع نیازمندی جامعه کارگری و کارفرمایان، بیان داشت: این سازمان نهضت ملی مهارت‌آموزی در گام دوم انقلاب را شروع کرده است و دستیابی به رشد تولید و تحقق شعار سال با توسعه مهارت‌آموزی امکان‌پذیر است.

«علی حسین رعیتی فرد»، خاطرنشان ساخت: جامعه ما نیازمند کسب مهارت بیشتری است و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و تشکل‌های کارگری باید بستر را برای ارائه آموزش مهارت و به‌روزرسانی مهارت کارگران فراهم کنند.

وی با اشاره به فوت کارگران ساختمانی و صنعتی به دلیل عدم آشنایی با اصول ایمنی در محیط کار، گفت: ضروری است کسب آموزش‌های مهارتی ایمنی در محیط کار کارگران توسط کارفرمایان جدی گرفته شود.

بر اساس این گزارش، در ابتدای نشست هم‌اندیشی مشارکت بنگاه‌های اقتصادی، اتحادیه‌ها و صنوف در اجرای آموزش‌های مهارتی غیررسمی و «جایگاه‌شناسی سهم و نقش سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در جامعه کار و تولید در بسترسازی برای توسعه مهارت‌آموزی در بنگاه‌های کسب‌وکار»، «علی حسین شهریور» و «محمدرضا شاه‌پسند» معاونین پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت و آموزش به ارائه گزارش پیرامون اقدامات به‌عمل‌آمده در راستای توانمندسازی نیروی کار پرداختند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.