جستجو
صفحه اصلی دسته بندی ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 12413
ميانگين بازدید: 35344
بازديد کل: 139,428,967
رتبه‌بندی کارخانجات خوراک دام در سال جاری/احصای اطلاعات ۵۰۰ کارخانه در «سانکا» (شنبه 1402/02/16)

ایرنا:
مدیرکل دفتر بهبود، تغذیه و جایگاه خوراک دام وزارت جهاد کشاورزی از رتبه بندی کارخانجات خوراک دام در سال جاری خبرداد و گفت: اطلاعات ۵۰۰ کارخانه خوراک دام در سامانه سانکا احصاء شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «سیداحمدرضا علیان» افزود: رتبه‌بندی کارخانجات خوراک دام و طیور با هدف ارتقای بهره‌وری، افزایش اعتماد به تضمین کیفیت خوراک آماده و جلوگیری از توزیع نهاده‌های خام در سال ۱۴۰۲ پس از پایش و پالایش اطلاعات اعلام می‌شود.

مدیرکل دفتر بهبود، تغذیه و جایگاه خوراک دام وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: توسعه کارخانجات خوراک آماده دام و طیور، ارتقا و متمایز کردن آنان با رتبه‌های مختلف در فرآیند تولید و صادرات، افزایش اعتماد مرغداران و دامداران به کیفیت خوراک آماده دام و طیور، کاهش هزینه تمام شده و برندسازی از دیگر اهداف طرح رتبه‌بندی و استانداردسازی کارخانجات خوراک آماده دام و طیور به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: با رتبه‌بندی این کارخانجات در آینده نزدیک به جای نهاده‌های خام، کنسانتره وارد واحدهای تولید دام و طیور کشور می‌شود و همین امر از پرت خوراک دام در این واحدها جلوگیری می‌کند.

علیان گفت: افزایش بهره‌وری و کاهش پرت خوراک دام با استفاده از فناوری‌های جدید فرآوری و عمل‌آوری در کارخانجات خوراک دام امکان‌پذیر است.

وی میزان واردات نهاده‌های خام به کشور را ۱۸ تا ۲۱ میلیون تن در سال عنوان کرد.

مدیرکل دفتر بهبود، تغذیه و جایگاه خوراک دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به وجود ۸۶۶ کارخانه خوراک دام در کشور با ظرفیت اسمی ۲۷ میلیون تن ظرفیت اسمی تولید خوراک آماده دام و طیور افزود: این کارخانجات در سال ۱۳۹۹ حدود ۹ میلیون تن تولید خوراک آماده دام داشتند که این عدد در سال ۱۴۰۰ به رقم ۱۵.۵ میلیون تن رسید.

وی ابراز امیدواری کرد ظرفیت عملی تولید این کارخانجات به طرفیت اسمی آن بسیار نزدیک شود.

علیان اظهار داشت: تاکنون اطلاعات ۵۰۰ کارخانه خوراک دام با مشارکت اتحادیه کارخانجات خوراک دام و طیور کشور، انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در سامانه سانکا نیز احصا شده است.

مدیرکل دفتر بهبود، تغذیه و جایگاه خوراک دام وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: سازمان دامپزشکی کشور نیز در این طرح مشارکت فعال دارد.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری اطلاعات کارخانجات به منظور به حداقل رساندن خطا در سه لایه نظارت، پایش و پالایش می‌شود، افزود: در حال حاضر در استان مرکزی پایش سوم اطلاعات کارخانجات خوراک دام در حال انجام است.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.