جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 11207
ميانگين بازدید: 34839
بازديد کل: 139,124,197
رونمایی از سامانه «نیما»/ سیف: معادل ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص دادیم (دوشنبه 1397/02/03)

خبرگزاری فارس:
سامانه نیما (نظام یکپارچه معاملات ارزی) امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و ولی الله سیف در بانک مرکزی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سامانه نیما (نظام یکپارچه معاملات ارزی) امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و ولی الله سیف در بانک مرکزی رونمایی شد.

ولی الله سیف در این مراسم با رد عدم پرداخت ارز به نرخ 4200 تومان گفت: از 22 فروردین تا سوم اردیبهشت ماه 9 هزار و 210 فقره تخصیص ارز انجام شده که ارزش آن معادل 2 میلیارد و 361 میلیون دلار بوده است.

وی حجم تخصیص ارز به یورو طی روزهای گذشته را 5 هزار و 250 فقره برشمرد که معادل دلاری آن یک میلیارد و 264میلیون دلار است.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: اولویت اصلی ما این است که سامانه نیما ه حرکت درآید و جریان تجارت خارجی کشور به جریان افتد.

وی افزود: در آینده متناسب با شرایط درباره تخصیص ارز در سامانه تصمیم گیری می کنیم تا شرایط بهتری برای پوشش تقاضای ارزی فراهم شود.

سیف ادامه داد: چهار بازیگر اصلی شامل واردکنندگان کالا و خدمات به عنوان متقاضیان ارز، صادرکنندگان کالا و خدمات به عنوان عرضه کننده ارز، واسطه گران شامل بانک ها و صرافی ها که منابع را از سمت عرضه کنندگان به متقاضیان هدایت می کنند و در نهایت سیاستگذار ارزی حضور دارند که براساس پیش بینی منابع و مصارف، نرخ،‌ دامنه آزادی نرخ ها، اولویت ها و سقف مصارف را از طریق سامانه تحت کنترل قرار می دهد.

وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه این امکان را به بانک مرکزی می دهد که به صورت لحظه ای بازار ارز را رصد کند، گفت: بنابراین با این اقدام امکان سیاستگذاری فوری و مداخلات موثر برای حاکمیت فراهم می شود.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.