جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 1970
ميانگين بازدید: 33892
بازديد کل: 139,186,297
وزیر صنعت : افزایش قیمت‌ها تا سقف ۶/ ۹ درصد مجاز است (پنج شنبه 1397/02/27)

دنیای اقتصاد :
وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته از مردم خواست تخلفات خودروسازان را در زمینه افزایش قیمت‌ها گزارش دهند. وی در عین حال خودروسازان را مجاز به افزایش ۶/ ۹ درصدی قیمت خودروهای داخلی خواند. همچنین «ایرنا» به نقل از شریعتمداری عنوان کرده که وی به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان ماموریت داده تا گزارش‌های مردمی را بررسی و با تخلف احتمالی برخورد شود.

 به این ترتیب آنچه مشخص است، افزایش قیمت خودروهای داخلی چه در بخش خصوصی و چه نیمه‌دولتی تماما مورد تایید وزیر بوده، اگر چه وی خواهان بررسی تخلفاتی است که بیش از سقف مورد تایید این وزارتخانه صورت گرفته است. با این حساب به‌نظر می‌رسد که خودروسازان در مورد افزایش قیمت برخی از محصولات تولیدی از حق و حقوق خود گذشته‌اند؛ چراکه سقف افزایش ۶/ ۹ درصدی وزیر را در مورد تمامی محصولات خود اعمال نکردند و قیمت برخی خودروها کمتر از ۶/ ۹ درصد افزایش یافته است. وزیر صنعت،  پیش از این نیز افزایش نرخ ارز و حداقل دستمزدها را به‌عنوان عوامل اجتناب‌ناپذیر افزایش قیمت خودروهای داخلی و خارجی اعلام کرده بود.اینکه افزایش قیمت بسیاری از نهاده‌های تولید بر هزینه‌های خودرو تاثیرگذار است، شکی نیست  اما به‌نظر می‌رسد مشتریان باید بهای استراتژی‌هایی را که وزارت صنعت از دیرباز در خودروسازی در پیش گرفته پرداخت کنند. عدم بهره‌وری و عدم تمایل به ارتقای تکنولوژی در صنعت خودرو که نشات گرفته از انحصار خودروسازی در کشور است، تا به امروز هزینه‌های زیادی را به مشتریان تحمیل کرده است این در شرایطی است که هر سال همزمان با افزایش قیمت‌ها بر ضرورت بهره‌وری و به‌دنبال آن کاهش هزینه تولید تاکید می‌شود.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.