جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 33812
ميانگين بازدید: 44804
بازديد کل: 138,248,169
امسال بیش از 13 میلیون تُن گندم برداشت می شود (چهار شنبه 1397/03/30)

ایرنا:
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیش بینی می شود امسال برداشت گندم از مزارع و گندمزارهای کشور به 13 میلیون و 300 هزار تُن برسد.

اسماعیل اسفندیارپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سنندج اظهار داشت: در سال زراعی جاری پنج میلیون و 800 هزار هکتار از مزارع کشور به کشت گندم اختصاص یافته که از این مقدار، 2 میلیون هکتار آن به صورت آبی و مابقی به صورت دیم کشت شده است.
وی افزود: سطح زیر کشت گندم کشور در مقایسه با سال قبل 1.5 درصد کاهش داشته اما بارش های مناسب بهاره باعث شد میزان پیش بینی تولید و برداشت گندم افزایش یابد.
اسفندیارپور تاکید کرد: امسال بارندگی ها در مقایسه با میانگین بلند مدت 26 درصد و در مقایسه با سال قبل 22 درصد کاهش داشت اما بارندگی های فروردین و اردیبهشت تا حدودی این کاهش را جبران کرد و در محصول گندم باعث افزایش تولید شد.
وی یادآور شد: برداشت گندم از اوایل فروردین در نواحی گرمسیر و جنوبی کشور آغاز شده و هم اکنون برداشت در اقلیم معتدل و نوار خزر در دست انجام است و در تیرماه برداشت در اقلیم سرد و استان های آذربایجان های غربی و شرقی، همدان، زنجان و کردستان انجام می شود.
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به خرید تضمینی گندم گفت: با شروع فصل برداشت، خرید تضمینی گندم در کشور آغاز شده و تاکنون سه میلیون و 400 هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است.
وی گفت: پس از خرید گندم و ثبت در سامانه 50 درصد بهای آن به کشاورزان پرداخت می شود و مابقی نیز بتدریج به حساب کشاورزان گندمکار واریز خواهد شد.
اسفندیارپور با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی قیمت پیشنهادی گندم را به شواری اقتصادی داده اما این شورا تصمیمی برای افزایش نگرفت، افزود: براساس مصوبه شورای اقتصاد در سال زراعی 97 نیز همانند پارسال هر کیلوگرم گندم معمولی با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید 2 درصد به مبلغ 13 هزار ریال (1300 تومان) و گندم خالص بدون دانه شکسته 13 هزار و 300 ریال (1330 تومان) خریداری می شود.
وی پیش بینی کرد در مجموع بیش از 70 درصد گندم تولیدی کشور خریداری و برای تهیه آرد و بذر سال زراعی آینده مورد استفاده قرار گیرد.
وی یادآور شد: تاکنون بیش از 180 هزار تُن بذر مرغوب تهیه و برای کاشت در مهر ماه در اختیار کشاورزان قرار می گیرد و بتدریج با شروع برداشت در سایر اقلیم ها (معتدل و سرد) بذر مورد نیاز از ارقام پربازده و سازگار به شرایط آب و هوایی تهیه و توزیع می شود.
سال زراعی از ابتدای مهرماه هر سال آغاز می شود و تا پایان شهریور سال بعد ادامه دارد.
سال گذشته نزدیک به 9 میلیون تن گندم به ارزش بیش از 114 هزار میلیارد ریال از گندمکاران سراسر کشور خریداری شد که با توجه به ذخایر سال 1395، همچنان خودکفایی در تولید این محصول استمرار پیدا کرد.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.