جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 20469
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,270,059
تبلیغات لازمه حمایت از کالای ایرانی است (یک شنبه 1397/04/24)

پایگاه اطلاع رسانی دولت:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فضای تبلیغات می تواند شرایطی را فراهم کند که از طریق آن به حمایت از کالای ایرانی پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در حاشیه بازدید از نمایشگاه پوستر حمایت از کالای ایرانی و دلدادگان مشعر با تاکید بر این مطلب افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت می کند که با کمک مجموعه های مختلف عرصه فرهنگ از جمله حوزه هنری می توان اقدامات بسیاری در جهت ارتقای این بخش داشت.

وی با اشاره به فعالیت های حوزه هنری و هدف از تاسیس آن ادامه داد: حوزه هنری با این هدف تاسیس شد که به تعریف مجدد نسبت انقلاب با فرهنگ و هنر بپردازد و در دهه های متوالی که این مسیر را طی می کند رابطه متقابلی با انقلاب پیدا کرده است و از دل این حوزه شاهد خدمات متعدد و متنوعی بوده ایم که در بخش های مختلف از جمله ادبیات، اسناد شفاهی و آثار مکتوب انقلاب، هنرهای تجسمی و سایر هنرهایی که به حوزه فرهنگ مربوط است، می توان اشاره کرد.

وزیر فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی افزود: حوزه هنری را می توان به عنوان بخش جدی و پیوست محکم با انقلاب اسلامی دانست و این امر باعث می شود که دهه پنجم انقلاب اسلامی فضایی را برای حوزه هنری ایجاد کند که با نگاه قوی تر و محکم تر در نسبت های متعامل با انقلاب قرار گیرد.

صالحی در پاسخ به این سوال که اقدامات حوزه هنری با  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جنبه موازی کاری دارد یا خیر گفت: طبعا این طور برداشت نمی شود، ما حوزه های فرهنگی و هنری مختلفی در فضای کشور داریم که می توانند به کمک هم بیایند. بنابراین هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم مجموعه هایی از قبیل حوزه هنری می توانند با کمک یکدیگر به ارتقای فرهنگی کشور یاری رسانند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اینکه ما بتوانیم از طریق فرهنگ سازی هنر، فضای کالای ایرانی را در جان و روان ایرانی آن هم با ذائقه هنر و فرهنگ بنشانیم، امری مناسب است و این نمایشگاه چنین کارکردی دارد.

صالحی درباره گسترش همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حوزه هنری گفت: ما به طور طبیعی در یک حوزه مشترک فعال هستیم، این حوزه مشترک به هر میزان با هم افزایی های بیشتری همراه شود خروجی های بهتری خواهد داشت، در این دوره این نگاه به طور جدی  وجود دارد که حوزه هنر چه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و چه در فضای حوزه هنری بتوانند در همه بخش ها به یکدیگر نزدیک تر شوند. این ترکیب سازی می تواند در خدمت فرهنگ و هنر انقلاب مورد بهره برداری قرار بگیرد.

صالحی درباره نمایشگاه پوستر حمایت از کالای ایرانی و اینکه این نمایشگاه تا چه اندازه می تواند به ترویج خرید کالای ایرانی کمک کند، افزود: نامی که مقام معظم رهبری برای امسال انتخاب کردند حمایت از کالای ایرانی بود. تعبیر از حمایت از کالای ایرانی یک چرخه و زنجیره است که این زنجیره را باید همه با هم پیش‌ ببریم. این زنجیره مربوط به تولید، توزیع و مصرف می شود، همچنین بخشی از این زنجیره حوزه تبلیغات، فرهنگ سازی و خلاقیت هایی است که می تواند ما را به حمایت از کالای ایرانی ترغیب کند. آنچه امروز در این نمایشگاه رخ داده است یکی از جلوه های خوب حمایت از کالای ایرانی است.

وی درباره حمایت از هنرهای تجسمی نیز در قالب حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: ما در حوزه های مختلفی بحث حمایت از کالای ایرانی را داشته ایم که یکی از آن ها «جایزه فیروزه» است. اما به تناسب همین نمایشگاهی که امروز بازدید کردیم به نظر می رسد از طریق هنرهای تجسمی هم در فضای تبلیغات شهری و رسانه ای و حتی تبلیغات مجازی می توانیم از فرهنگ کالای ایرانی حمایت کنیم، در واقع این نمایشگاه می تواند به کمک حوزه کالای ایرانی بیاید، جامعه ایرانی از طریق یک تبلیغات نافذ و موثر می تواند یک مسیر درست نسبت به مصرف کالای ایرانی را ارتقا دهد.

صالحی ادامه داد: اگر بتوانیم این‌ فضا را که گام اول آن تولید شده است در فضای بهره برداری های بیشتر پیش ببریم اتفاقات خوبی رخ می دهد، با استفاده از ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها کار موجود می تواند بیشتر در فضاهای شهری به همراه تبلیغات رسانه های محلی و فضای مجازی هم توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز و هم در استان ها انجام شود و از این رو هنرهای تجسمی بیشتر نشان داده شود.

صالحی درباره نمایشگاه حج و نقش این نمایشگاه در تثبیت جایگاه حج در میان مسلمانان گفت: حج به عنوان یک مناسک عبادی، اجتماعی و سیاسی مقوله ای کم نظیر است. حج به دلیل فضای عبادی، اعتکاف وجودی انسان در کنار اولین معبد بشریت را محقق می کند و هم به اعتبار یک مناسک سیاسی_اجتماعی مسلمانان را در کنار هم قرار می دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: آنچه در نمایشگاه حج مشاهده می شود این است که این نمایشگاه می تواند کمک بسیاری کند تا کسانی که می خواهند به حج مشرف شوند اما تا به حال موفق نشده اند، طعمی از حج را چه در حوزه عبادی و چه در حوزه سیاسی و اجتماعی آن دریافت کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا در جایزه پروین حضور پیدا نکرد، گفت: برنامه های مختلف با هم همزمان شده بود و همه می دانند که تعلق خاطر من به حوزه ادبیات کم نیست، اما از قبل برنامه ای تنظیم شده بود که امکان حضور بنده را میسر نکرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان درباره وضعیت تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در آئین نامه های تبلیغاتی این وزارتخانه تاکید بر حمایت از حوزه کالاهای ایرانی مورد تاکید است.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.