جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45520
بازديد امروز: 17864
ميانگين بازدید: 35835
بازديد کل: 138,882,373
تجاری‌سازی 6 محصول در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران (چهار شنبه 1397/04/27)

ایسنا:
رئیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه حدود پنج ماه از آغاز به کار مرکز رشد دانشگاه می‌گذرد، گفت: تا کنون 6 محصول در این مرکز به مرحله تجاری‌سازی رسیده است.

به گزارش ایسنا، دکتر امید پورنیک درباره حضور موثر دانشجویان در این مرکز توضیح داد و بر ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی دانشجویان تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران تا کنون 6 محصول به مرحله تجاری‌سازی رسیده است، اظهار کرد: در تولید این محصولات دانشجویان بیشتر از بقیه درگیر بوده‌اند. البته اساتید و برخی کارکنان نیز در کنار دانشجویان در تولید محصولات مشارکت جدی و موثر دارند. ما یک هسته دانشجویی رشد داریم که حدود ۲۵ دانشجوی فعال دارد و تعداد زیادی دانشجو هم به صورت موردی و پروژه‌ای کار می‌کنند. حدود ۳۵ نفر از اساتید و پرسنل هم در فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی مشغول هستند و محصولات قابل عرضه در بازار تولید می‌کنند. افرادی هم داریم که از بیرون دانشگاه در مرکز مستقر شده‌اند و در کنار همکاران ما و دانشجویانمان کار می‌کنند.

پورنیک درباره خدماتی که در مرکز رشد به شرکت‌ها ارائه می‌شود، توضیح داد: خدماتی به صورت کلی در اختیار شرکت‌ها قرار داده می‌شود که شامل دفتر کار، سالن جلسات، دوره‌های آموزشی، اینترنت، کتابخانه و استفاده از سایر بخش‌های دانشگاه و آزمایشگاه است که با هماهنگی مرکز انجام می‌شود. افراد متخصص حوزه‌های مختلف نیز تحت عنوان تسهیل‌گر یا منتور در کنار صاحبان ایده هستند و به آنها در زمینه تخصصی خودشان مشاوره می‌دهند و برای تبدیل ایده به محصول آنها را راهنمایی می‌کنند. خدمات مالی از جمله وام‌ و تسهیلات بدون بازگشت نیز به برخی از ایده‌ها تعلق می‌گیرد. ما در دانشگاه یک شورای فناوری داریم که محصولات را از این نظر که امکان تجاری‌سازی دارند یا نه، بررسی می‌کند و در صورت تایید، آن ایده‌ها می‌توانند از خدمات مالی استفاده کنند. اعضای این شورای فناوری شامل نمایندگانی از حوزه صنعت و بالین، رئیس مرکز رشد، مدیر فناوری دانشگاه، معاون پژوهشی و معاون آموزشی دانشگاه می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت ایجاد بستر مناسب برای دانشجویان مستعد، خاطر نشان کرد: به تجربه دیده‌ایم که هر جا برای دانشجویان و پرسنل دانشگاهی فرصت کافی گذاشته‌ایم و برای فکر و ایده آنها ارزش قائل شده‌ایم، توانسته‌اند کارهای بزرگی انجام دهند و محصولاتی تولید کنند که ارزش بسیاری دارد و در سال‌های آینده در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شوند.

رئیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه افزود: در مرکز رشد ما یک تفکر حاکم است؛ اینکه هر ایده‌ای از یک مشکل شروع می‌شود. هر کس به مرکز رشد مراجعه می‌کند یک مشکل شناسایی شده دارد که روی آن کار کرده و می‌خواهد ایده حاصل از آن مشکل را جلو ببرد. بسیاری از این افراد مشکلاتی را در موقعیت‌های کاری خود شناسایی کرده‌اند و در مرکز رشد این فرصت ایجاد شده که آن مشکل را به یک محصول قابل استفاده تبدیل کنند. در مرکز بر روی این ایده‌ها کار می‌شود، از متخصصان کمک گرفته می‌شود و در نهایت نمونه اولیه (پروتوتایپ) محصول که قابلیت بررسی دارد، شکل می‌گیرد. در این مرحله اگر محصولات تست‌ها را بگذارنند، می‌توانند تجاری‌سازی شوند و مجوز تولید بگیرند.

بر اساس اعلام مفدا، وی در پایان تاکید کرد: ما در مرکز رشد به دنبال ایده‌های دوراندیشانه و خیالی نیستیم، دنبال این هستیم که راه حل‌های عملی برای مشکلاتی که در جامعه، محیط‌های کاری و حیطه‌های مربوط به سلامت جامعه وجود دارد، پیدا کنیم.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.