جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 14488
ميانگين بازدید: 34315
بازديد کل: 139,164,151
اشتغال مقرری بگیران بیمه بیکاری در اولویت است (شنبه 1397/05/27)

ایرنا:
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیگیری برای اشتغال دوباره مقرری بگیران بیمه بیکاری در اولویت متولیان اجرای قانون بیمه بیکاری است.

به گزارش ایرنا، کریم یاوری روز شنبه در کارگاه آموزشی حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری اردبیل افزود: بر این اساس سال گذشته 16 هزار نفر از مقرری بگیران دوباره شاغل شدند.
وی ادامه داد: مقرری بیمه بیکاری برای کارگران مشمول از روز نخست بیکاری قابل پرداخت است و کارگران مکلفند ظرف 30 روز از تاریخ بیکار شدن با اعلام مراتب بیکاری به واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی و مشابه اعلام کنند.
یاوری اظهار داشت: کارآفرینان و کارفرمایان در همه واحدهای تولیدی، صنعتی، صنفی، خدماتی و کشاورزی باید برای بهره مندی نیروی کار خود از مزایای قانونی نسبت به بیمه کردن آنها اقدام کنند.
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: بیمه بیکاری یک حمایت اجتماعی است و تامین اجتماعی با دریافت حق بیمه مقرر به بیمه شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که طبق مقررات قانون بیمه بیکاری بدون میل و اراده از کار بیکار می شوند، بیمه بیکاری پرداخت می کند.
او اضافه کرد: بیمه شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که به دلیل بروز حوادث قهریه و غیر مترقبه از قبیل سیل، زلزله، جنگ و آتش سوزی بیکار می شوند مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند.
یاوری گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای مکلف است آموزش مهارت های مورد نیاز بازار کار و نیز بازآموزی و تجدید مهارت کارگران زیرپوشش بیمه بیکاری را در مراکز آموزش فنی و حرفه ای و یا مراکز آموزش جوار کارخانه ها فراهم کند و هزینه های آموزش های فنی و حرفه ای مقرری بگیران بیمه بیکاری از حساب بیمه بیکاری پرداخت می شود.
وی ادامه داد: در سال 1396 حدود 30 هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی و باز آموزی و تجدید مهارت معرفی شدند و اکنون حدود 222 هزار نفر از مقرری بیمه بیکاری استفاده می کنند .
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگران مجرد مشمول قانون بیمه بیکاری حداقل 6 ماه و حد اکثر 36 ماه و کارگران متاهل و متکفل حداقل 12 ماه و حداکثر 50 ماه به نسبت سابقه کاری و بیمه می توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند .
یاوری افزود: ایام مقرری بیمه بیکاری جزو سابقه بیمه ای قابل قبول برای ایام بازنشستگی کارگران محاسبه می شود.
وی با بیان اینکه واگذاری امور و تصدی های غیرحاکمیتی به بخش خصوصی باید در چارچوب قوانین و مقررات ابلاغی انجام شود، افزود: برای تعادل بخشی به منابع و مصارف بیمه بیکاری و افزایش پوشش مقرری بگیران بیمه بیکاری کارگروه های مشترک بین ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی و شرکای اجتماعی شکل گرفته و با جدیت پیگیری می شود .
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شناسایی، رصد، پیگیری و حل و فصل مشکلات بنگاه های اقتصادی مشکل دار یکی از از اولویت ها و اقدام های این وزارتخانه و کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استان های کشور و کارگروه ملی به شمار می رود.
یاوری بیان کرد: کارفرمایان، کارآفرینان و سرمایه گذاران که قصد هرگونه تغییر یا بازسازی خط تولید و جابه جایی کارگاه و ماشین آلات به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید داشته باشند، کارگران آنان در طول مدت زمان تغییر اقتصادی با مصوبه شورایعالی کار زیرپوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.