جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 7432
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,257,022
صادرات از بنادر کشور در 4 ماهه امسال 10 درصد افزایش یافت (شنبه 1397/05/27)

ایرنا:
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: صادرات از بنادر کشور در چهارماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 10 درصد افزایش و واردات 15 درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، "محمد علی حسن زاده" امروز (شنبه) در نشست خبری در محل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: تغییر نرخ برابری دلار و ریال در ماه های گذشته سبب شده تا ارزش صادرات کشور افزایش یابد، به گونه ای که امروز رویه های صادراتی در بسیاری بنادر مثبت شده است.
وی گفت: بررسی از بندر عسلویه در این مدت نشان می دهد 2 میلیون و 700 هزار تن صادرات انجام شده که در همسنجی با پارسال 200 هزار تن افزایش دارد.
به گفته این مقام مسئول، همچنین صادرات مواد نفتی از پایانه خارک در این مدت به 35 میلیون و 600 هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 2 میلیون و 600 هزار تن افزایش یافت.
حسن زاده اضافه کرد: کاهش این واردات بیش از آنکه متاثر از مساله تحریم‌ها باشد، به سیاست‌های تجاری کشور به ویژه محدودیت یک هزار و 339 قلم کالایی که وزارت صنعت معدن و تجارت تعیین کرده یا محدودیت تخصیص ارز به کالاها مربوط می شود.
وی خاطرنشان کرد: پس از خروج یک جانبه آمریکا از برجام، با هدف کاهش تاثیر آن در مقوله تجارت در بنادر و تخلیه و بارگیری کالاها، بسته های تشویقی و حمایتی متعددی آماده شده است.
معاون سازمان بنادر اظهار داشت: یک بسته حمایتی برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی که در بنادر کار می کنند، آماده شده که از مواردی مانند تعلیق بدهی این افراد و شرکت‌ها تا تمدید دوره های ساخت آنها و نیز بازنگری در میزان اجاره های ثابت و متغیر آنها را شامل می‌شود.
وی افزود: یک مصوبه گمرکی برای کالاها در مناطق ویژه بندری آماده شده که مطابق آن کالا بیش از 2 ماه در این مناطق باقی نماند و قابل تمدید تا سه ماه است؛ همچنین به صاحبان کالاهایی که در کمتر از 45 روز کالاهایشان را ترخیص کنند، تخفیف داده می شود.
وی گفت: بسته های تشویقی برای شرکت های کشتیرانی نیز آماده شده و در موضوع ناوگان حمل و نقل نیز دولت به دنبال حمایت است.
این مقام مسئول اضافه کرد: بسته جدید تشویقی برای خطوط کشتیرانی لاینری و فیدری آماده شده و بسته جدید برای کسانی که در حوزه‌های ترانزیت و تجارت بین الملل کار می کنند، مهیا شده تا استفاده از بنادر مطلوبیت بیشتری داشته باشد.
وی، معافیت مالیاتی شرکت های فعال در مناطق ویژه اقتصادی را اطلاع رسانی کرد و گفت: بزرگترین بنادر تجاری کشور از جمله بندر شهید رجایی، بندر بوشهر و بندر امیر آباد در مناطق ویژه اقتصادی واقع شده و 95 درصد از تجارت کشور در این بنادر انجام می شود و اقدامات اسنادی مربوط به معافیت های مالیاتی در این سازمان آغاز شده است.

** حضور شناورهای صیادی چینی در آب‌های ایران طبق قرارداد با شیلات
این عضو هیات عامل سازمان بنادر درباره حضور شناورهای چینی در آب‌های عمان و صیادی در این آب‌ها نیز توضیح داد: قراردادی در قالب اجاره بلندمدت با شیلات در این حوزه منعقد شده است؛ ظاهرا فناوری این شناورها در ایران وجود ندارد؛ آنها می‌توانند ماهی را در عمق 200 متری صید کنند و این شرایط در ایران وجود ندارد.

** افزایش حمل ونقل ریلی در بنادر
وی بیان داشت: اکنون سهم حمل و نقل ریلی از مجموع عملکرد بنادر کشور و ورود و خروج بار به 12 درصد افزایش یافته است.
این مسئول تاکید کرد: در یک افق پنج ساله، افزایش 30 درصد سهم حمل ونقل ریلی برنامه ریزی شده است.

** ادامه فعالیت شرکت های بیمه ای
معاون سازمان بنادر درخصوص بیرون رفتن شرکت های بیمه ای از ایران با توجه به خروج آمریکا از برجام افزود: فقط دو شرکت بیمه ای خارج شده که در آمریکا بازار داشته اند، اما سایر بیمه ها همچنان با شرکت های کشتیرانی ایرانی کار می کنند.
وی خاطرنشان کرد: شرکت های رده بندی اروپایی و آسیایی نیز جز یکی دو مورد، با شرکت های ایرانی مشغول فعالیتند.

** بندر چابهار و تحریم ها
حسن زاده درباره بندر چابهار نیز گفت: این بندر از جنبه راهبردی برای هندوستان و افغانستان اهمیت زیادی دارد؛ بویژه برای افغان ها که صادرات و واردات خود از طریق این بندر انجام می دهند.
«وزیر حمل و نقل افغانستان نیز هفته گذشته از چابهار بازدیدی داشت».
وی یادآورشد: قرارداد مربوط به این بندر، 10 ساله است و مقرر شده هندی ها 85 میلیون دلار تجهیزات در آن مستقر کنند.

** پسته و فرش ایرانی
به گفته حسن زاده، پارسال 400 کانتینر پسته و فرش ایرانی از بنادر ایرانی به اقصی نقاط جهان بویژه آمریکا صادر شد که البته در مقایسه با رقم سه میلیون کانتینر صادراتی رقم قابل توجهی نیست.
معاون سازمان بنادر درخصوص تاثیر تحریم ها بر واردات و صادرات فلزات اساسی و گرانبها نیز گفت: در سال های گذشته گاهی تا 4.5 میلیون تن رول آهن از روسیه و قزاقستان وارد کشور می شد، اما با توجه به اقدام های انجام شده در خودکفایی فولاد، بنادر جنوبی کشور به صادرکننده تبدیل و واردات به حداقل رسیده است.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.