جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 27863
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,277,453
قیمت مرغ کاهش می یابد (شنبه 1397/05/27)

ایرنا:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با توجه به جوجه ریزی های انجام شده و عرضه مناسب ، تا 2 هفته آینده قیمت گوشت مرغ سیر نزولی پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کریم ذوالفقاری روز شنبه در نشستی باخبرنگاران اظهار داشت: در تابستان با توجه به افزایش دما و همچنین افزایش قیمت ارز، مرغ هر کیلو گرم 11 هزار و 500 تومان عرضه شده است.
وی بیان کرد: سال گذشته با ارز 3 هزار تومانی قیمت مرغ به 8 هزار و 500 تومان رسیده بود و امسال با توجه به قیمت ارز 4 هزار و 200 تومانی قیمت مرغ دچار افزایش شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: سالانه 2 میلیون و 200 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود که حدود 20 درصد بیشتر از نیازهای جامعه را تولید می کنیم که در حال حاضر با تامین نهاده های دامی و افزایش جوجه ریزی مناسب تلاش می کنیم تا 2 هفته آینده قمیت مرغ در بازار روند نزولی پیدا کند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر قیمت مرغ در 32 مرکز میادین میوه و تره بار هرکیلو مرغ منجمد 6 هزار و 750 و هر کیلو مرغ گرم هرکیلو 8 هزار و 175 تومان در حال عرضه است.
ذوالفقاری خاطرنشان کرد: روزانه 300 تا 400 تن مرغ منجمد و 100 تا 150 تن مرغ گرم با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام در تهران عرضه می شود که با این عرضه تلاش می کنیم قیمت مرغ در پایتخت روند نزولی پیدا کند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 14 هزار و 900 واحد صنعتی و خدماتی بخش کشاورزی در استان تهران وجود دارد که کمتر از یک هزار واحد آن نیمه تعطیل و تعطیل است.

** بیش از 5 میلیون محصولات کشاورزی در استان تهران تولید می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه با بیان اینکه استان تهران 187 هزار هکتار اراضی کشاورزی معادل 1.16درصد کل اراضی کشاورزی کشور را دارد افزود: این استان سالانه 5 میلیون و 700 هزار تن معادل 5.2 درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند که حدود 50 درصد از محصولات کشاورزی در داخل استان فرآوری می شود.
وی با بیان اینکه استان تهران به لحاظ فرآوری محصولات کشاورزی نسبت به سایر استان های کشور در جایگاه اول قرار دارد گفت: آمارها نشان می دهد که حال کشاورزی استان تهران خوب است و با توجه به اینکه 45 درصد آب این استان در بخش کشاورزی مصرف می شود این میزان محصولات کشاورزی نشان می دهد که وضعیت کشاورزی در استان تهران خوب است.
به گفته ذوالفقاری، استان تهران در 6 محصول تخم مرغ، سبزی و صیفی گلخانه ای، گل های شاخه بریده، قارچ خوراکی و گیلاس در جایگاه اول کشور قرار دارد و همچنین در بخش تولید محصولاتی همچون شیرخام، ماهیان زینتی و ذرت علوفه ای در جایگاه دوم کشوری می باشد.
وی ارزش ریالی کل محصولات کشاورزی تولید شده در استان تهران را 11 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

** 100 هزار تن به ظرفیت سردخانه ای افزوده می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر 350 هزار تن محصولات کشاورزی در سردخانه های استان ذخیره می شود افزود: امسال تلاش می کنیم 100 هزار تن به ظرفیت سردخانه های استان اضافه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: آب مصرفی بخش کشاورزی در استان تهران از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که در سایر استان ها 65 تا 100 درصد آب مصرفی مربوط به بخش کشاورزی است اما در استان تهران حدود 45 درصد آب مصرفی به بخش کشاورزی اختصاص دارد اما در استان به ازای هر متر مکعب آب حدود 2 کیلوگرم محصول تولید می شود.
ذوالفقاری تصریح کرد: به همین منظور از 187 هزار هکتار اراضی کشاورزی بیش از 56 هزار هکتار از اراضی کشاورزی را به سیستم های نوین آبیاری مجهز کردیم و سالانه 5 تا 6 هزار هکتار از اراضی به سیستم نوین آبیاری مجهز می شود.

** در جنوب پایتخت برنج کشت نمی شود
وی در ادامه با بیان اینکه استان تهران یکی از استان های کم آب و خشک کشور محسوب می شود افزود: در این شرایط ناچاریم کشت محصولات آب بر نظیر برنج را ممنوع کنیم و در مناطق جنوب پایتخت به ویژه شهرستان ری حتی در یک هکتار نیز کشت برنج تولید نمی شود و کشت محصولات کم آب بر جایگزین کشت برنج شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به اهمیت احداث گلخانه توسط کشاورزان تاکید کرد و افزود: میزان تولید محصولات گلخانه ای نسبت به فضای باز 10 برابر است و تنها راه نجات در این شرایط خشکسالی تولید محصولات کشاورزی در محیط گلخانه ای است.
به گفته وی در صورت داشتن مجوز تخصیص آب از وزارت نیرو و همچنین داشتن اسناد مالکیت اراضی کشاورزان می توانند به ازای احداث هر هکتار گلخانه از وام بلاعوض به مبلغ 100 میلیون ریالی بهره مند شوند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.