جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45521
بازديد امروز: 1
ميانگين بازدید: 36827
بازديد کل: 138,827,467
رشد 102 درصدی ناوگان حمل و نقل در 10 سال گذشته (یک شنبه 1397/05/28)

ایرنا:
مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در 10 سال گذشته میزان موجودی بار کشور 41 درصد رشد کرد اما افزایش شمار ناوگان ما 102 درصد بود؛ بنابراین بین عرضه و تقاضای بار حالت نامتعادلی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «غلامحسین دغاغله» عصر یکشنبه در میزگرد «بررسی راهکارهای انتقال حمل کالا از جاده روی ریل» بیان کرد: در کشور ما 90 درصد بار در جاده منتقل می شود و پارسال طبق بارنامه های صادر شده حدود 482 میلیون تن بار در کشور جابجا شد.
دغاغله گفت: به طور متوسط روزانه 100 هزار بارنامه در کشور صادر می شود اما با این حال ناوگان موجود کشور بیشتر از این ظرفیت است.
این مسوول ادامه داد: 337 هزار دستگاه ناوگان باری کشور دارای کارت هوشمند از این سازمان است اما آمارها نشان می دهد فقط 290 هزار دستگاه از این ناوگان به علت پیمایش سهمیه سوخت دریافت می کنند.
وی اضافه کرد: در 2 سال گذشته نوبت انتظار بار در بنادر کشور به 27 روز رسید و راننده ماهیانه چهار سرویس بار از بنادر به مقاصد مختلف منتقل می کرد اما اکنون شمار سرویس رانندگان به حدود یک رسیده، در حالی که هزینه رانندگان بسیار بیشتر شده است؛ بنابراین بین عرضه و تقاضای حمل بار در کشور وضعیت نامتعادلی وجود دارد.

** راه تحقق سهم 25درصدی ریل در حمل بار از زبان مدیرکل راه آهن
مدیرکل بازرگانی و بازاریابی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این میزگرد گفت: با انتقال برخی بارهای حجیم از جاده به ریل، دسترسی به سهم 25 درصدی این شبکه حمل و نقلی در جابجایی بار به سهولت امکانپذیر است.
«سیدمرتضی علی احمدی» افزود: سهم شبکه حمل و نقل ریلی در جابجایی بار کشور به حدود 10 درصد رسیده است و براحتی می تواند به حدود 25 درصد افزایش یابد.
وی ادامه داد: حدود 50 میلیون تن بار در شبکه ریلی حمل می شود و اگر ما بتوانیم همین میزان به ظرفیت کنونی اضافه کنیم، سهم شبکه ریلی در حمل بار کشور حدود 25 درصد افزایش می یابد.
علی احمدی تصریح کرد: مشکل اصلی ما در این بخش نبود اتصال مراکز بار به شبکه ریلی است.
به گزارش ایرنا، قرار است برای بررسی راهکارهای انتقال بار از جاده به شبکه ریلی، میزگردهای تخصصی در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با حضور دست اندرکاران دولتی و غیردولتی برگزار شود.
نشست عصر امروز نخستین میزگرد در این زمینه بود.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.