جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 15284
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,264,874
وابستگی خارجی در تولید واگن غیرخودکشش از 20 درصد کمتر شد (یک شنبه 1397/05/28)

ایرنا:
مدیرعامل شرکت حمل و نقل شرکت ریلی رجا گفت: اکنون در تولید واگن های غیرخودکشش کمتر از 20 درصد وابستگی به خارج از کشور وجود دارد.

«محمد رجبی» عصر یکشنبه در حاشیه آیین آغاز به کار شرکت «نوین صنعت رجا» در پاسخ به خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: در تولید واگن، وابستگی ها به خارج متناسب با نوع واگن ها متفاوت است.
به گفته این مسوول، در انواع خودکشش که بیشتر واگن های پرسرعت کشور را تشکیل می دهد، بیشترین میزان وابستگی به خارج وجود دارد و شرکت های نظیر «زیمنس» آلمان تامین کنندگان اصلی قطعات آن به شمار می رود.
وی اضافه کرد: در این زمینه هر چند وابستگی ها را به حداقل رسانده ایم اما هنوز به معنای خودکفایی نیست.
«برای نمونه بیش از 10 سال است سیستم ترمز واگن ها در داخل کشور تولید می شود که البته به ارتقا نیاز دارد».
وی تصریح کرد: در فضای رقابتی حمل و نقل نیازمند ارتقای خدماتیم که بدون بهره مندی از تسهیلات مالی با نرخ بهره کم امکانپذیر نیست.
به گزارش ایرنا، به ماشین ریلی فاقد کشنده که برای حمل بار یا مسافر با یک لکوموتیو کشیده می شود و قابلیت اتصال و انفصال برای تشکیل و تفکیک قطار را داشته باشد، واگن گفته می شود.
واگن خودکشش ریلی نوعی از واگن است که تجهیزات مربوطه خودکشش شامل موتور، سیستم انتقال قدرت و مدار کنترل دستی یا ریموت را دارد.
ناوگان مسافری خودکشش شامل انواع ترن ست ها، ریل باس ها، ترامواها و غیره می شود.

** قیمت بلیت قطارهای حومه ای بر پایه سال 1394 است
مدیرعامل رجا در پاسخ به پرسشی درباره قیمت بلیت قطارهای حومه ای یادآوری کرد: قیمت این بلیت ها بر پایه سال 1394 است؛ در حالی که هزینه های عملیاتی در 2.5 سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش یافت.
رجبی اضافه کرد: قیمت بلیت ها در قطارهای حومه ای به طور متوسط سه هزار تومان در هر 120 کیلومتر مسافت است که ناچیز بوده و نمی تواند پوشش دهنده هزینه ها باشد.
این مسوول تاکید کرد با وجود افزایش دستکم 37 درصدی هزینه ها در بخش حمل و نقل مسافری در سال های گذشته، درآمدها به طور تقریبی ثابت مانده است.
«در سال های گذشته بازده واگن های خودکشش این شرکت بیش از 45 درصد افزایش یافت».

** نوسازی کامل 260 واگن
مدیرعامل شرکت حمل و نقل شرکت ریلی رجا گفت: در سال های گذشته با حمایت سازمان تامین اجتماعی 260 واگن به صورت کامل بازسازی شد که 77 مورد آن در 2 سال گذشته بود.
وی اضافه کرد: در 2 سال گذشته برای نوسازی ناوگان، 400 واگن کهنه و فرسوده از دور خارج شد و با توجه به جلساتی که با معاون اول رییس جمهوری برگزار کردیم امیدواریم یارانه مربوط را در این زمینه دریافت کنیم.
وی همچنین از خرید 54 واگن نو از شرکت های پلور سبز و واگن سازی اراک در سال های گذشته خبر داد و گفت: در ماه های آینده 15 واگن نو به چرخه حمل و نقل رجا افزوده می شود.
به گزارش ایرنا، شانزدهم مردادماه مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: همه واگن های مسافری شرکت رجا با عمر بیش از 30 سال در یک برنامه مدون در چرخه بازسازی و تعمیر اساسی قرار دارند.
به گفته رجبی، پارسال 39 دستگاه واگن تولید داخل به ناوگان این شرکت افزوده شد و قرار است تا یک ماه آینده 11 دستگاه واگن مسافری جدید ساخت شرکت واگن پارس تحویل رجا شود.
حمایت از خودکفایی در تولید و توانمندسازی همه بخش های راهبردی از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.
پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت. سال 1396 نیز «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال 1397 را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند.
دولت نیز در بخشنامه ای، همه دستگاه های دولتی را از خرید کالاهای خارجی که مشابه خارجی دارند، منع کرد.
اکنون حدود 2200 واگن مسافری 11 شرکت ریلی در 13هزار کیلومتر از خطوط ریلی کشور سیر می کند و سالیانه بیش از 25میلیون مسافر با این قطارها در مسیرهای مختلف جابجا می شوند.
طبق برنامه ششم توسعه، باید در شبکه ریلی کشور سهم جابجایی بار 30درصد و مسافر 20درصد افزوده شود؛ به شکلی که در سال 1400 آمار مسافر جابجا شده با قطار باید به 103میلیون نفر برسد که سهم قطارهای حومه ای 51 میلیون و قطارهای بین شهری 52 میلیون نفر خواهد بود.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.