جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 9772
ميانگين بازدید: 33892
بازديد کل: 139,194,099
بازسازی واگن‌ها با استفاده از متخصصان داخل و قطعات ایرانی/ ایمن‌سازی واگن‌های بالای 30 سال رجا تا یک و نیم سال آینده (یک شنبه 1397/05/28)

اقتصاد ایران:
ایمن‌سازی واگن‌های بالای 30 سال رجا تا یک و نیم سال آینده و همچنین بازسازی و ایمن‌سازی واگن‌های دیگر شرکت‌های ریلی و ناوگان کشش و واگن‌های باری از مواردی بود که توسط مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا مطرح شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بعدازظهر امروز و با حضور مدیران عامل شرکت‌‌های ریلی رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی و دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل ریلی شرکت تعمیر و بهسازی ناوگان ریلی رجا با نام نوین‌صنعت به عنوان زیرمجموعه شرکت رجا آغاز به کار کرد.

در این مراسم، مدیرعامل شرکت حمل و نقلی رجا در کنار توضیحاتی درباره فعالیت این شرکت به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

محمد رجبی بیان کرد: شرکت رجا به عنوان ارکان مهندسی بخش صنعت ریلی مسافری فعال است و ما در شرایطی شرکت نوین‌صنعت رجا را بنیان‌گذاری می‌کنیم که در فشارهای بین‌المللی قرار داریم.

وی با بیان اینکه برنامه جامعی برای دفع تحریم‌ها داریم،‌گفت: رجا بازنده‌های زیادی را در بخش ساخت قطعات ریلی به کار گرفته است، ما سازنده‌های قطعه داخلی را بسیج می‌کنیم و امیدواریم غیر از بخش مسافری در بخش‌های دیگر نظیر ناوگان باری و لکوموتیو این شرکت فعال باشند.

رجبی با تأکید بر اینکه تعمیر و نگهداری و بازسازی واگن‌ها توسط این شرکت انجام می‌شود،‌گفت: زیرساخت رجا برخلاف میل ما از سنگینی بروکراسی دولتی برخوردار است که امیدواریم این شرکت تعمیر و بازسازی جدید چابک باشد، بانک‌ متعدد فنی و مهندسی داشته باشد و از متخصصان داخلی در جهت توسعه خدمات استفاده کند.

وی همچنین به موضوع افزایش قیمت بلیت در بخش هوایی اشاره کرد و گفت: در چند هفته گذشته اقبال عمومی مردم به استفاده از قطار افزایش یافته است و با این توضیح باید توسعه ناوگان در دستور کار باشد.

مدیرعامل رجا در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر ظرفیت سالانه تعمیر و بازسازی واگن در نوین‌صنعت رجا و تأثیر آن در ایمن‌سازی واگن‌های با عمر بالای 30 سال که 320 دستگاه آن در رجا موجود است، گفت: سال گذشته ظرفیت تعمیرات واگن‌های مسافری 1200 دستگاه بود و برنامه‌ریزی شده است امسال 150 دستگاه واگن در شرکت جدید بازسازی و نوسازی شود.

وی ادامه داد: البته در حوزه ایمن‌سازی وا گن‌های با عمر بالای 30 سال اختلاف نظری با کارشناسان راه‌آهن داریم؛ راه‌آهنی‌ها در بحث استفاده از مواد کند سوز که شعله ایجاد نکنند، نظیر کابل و کف‌پوش تأکید دارند و البته در همه واگن‌ها باید خط استاندارد رعایت شود.

رجبی درباره قیمت بلیت قطار بیان کرد: شرکت‌های ریلی پس از بررسی به این جمع‌بندی رسیدند که هزینه عملیاتی آنها از سال 94 تا کنون 37 درصد رشد کرده است.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا افزود: بر اساس بررسی‌ها و رایزنی فرض بر این شد که 20 درصد این هزینه‌ها از طریق نرخ بلیت و 17 درصد از محل صرفه‌جویی اعمال شود.

وی بیان کرد: با بخشنامه ریاست جمهوری و ممنوعیت افزایش بیش از 10 درصدی نرخ‌ها مواجه شدیم که در راستای همراهی با دولت تلاش کردیم، فقط در مسیرهای طولانی نرخ‌ها 10 درصد افزایش یابد؛ شرایط فعلی ما ریاضتی است و تلاش می‌کنیم، با همین 10 درصد افزایش خود را حفظ کنیم.

بنابر این گزارش، در ادامه این مراسم همچنین مدیرعامل شرکت تعمیر و بازسازی ناوگان ریلی (نوین‌صنعت رجا)، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم، با چابک‌سازی و ممانعت از تصمیم‌گیری‌های طولانی‌مدت شرکت را در حوزه تعمیر، بازسازی و ایمن‌سازی ناوگان مسافری ریلی، ناوگان باری و لکوموتیو فعال کنیم.

محسن یاوری افزود: در این حوزه توجه به قیمت تمام ‌شده برای ما بسیار مهم است، نرخ و کیفیت مناسب و رقابتی را در دستور کار داریم و تلاش می‌کنیم برای همه شرکت‌های ریلی خدمات مناسبی ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در تعمیر و بازسازی واگن‌ها از توان و قطعه داخلی استفاده کنیم، در پاسخ به فارس اظهار داشت: هدف‌گذاری کرده‌ایم 320 دستگاه واگن با عمر بالای 30 سال  رجا را در صورت تأمین اعتبار تا یک و نیم سال آینده ایمن‌سازی کنیم.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.