جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 23344
ميانگين بازدید: 34839
بازديد کل: 139,136,334
صادرات نفت ایران به ترکیه 71 درصد کاهش یافت/گرفتاری مردم ترکیه در صورت قطع صادرات گاز ایران (دوشنبه 1397/05/29)

خبرگزاری فارس:
صادرات نفت خام ایران به ترکیه در ماه ژوئن 71 درصد کاهش یافت و به 287 هزار و 842 تن رسید،‌ در صورتی که صادرات گاز ایران قطع شود مشکلات زیادی را به ویژه در زمستان برای ترکیه ایجاد خواهد کرد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از دیلی صباح، واردات نفت ترکیه از ایران در ماه ژوئن تقریبا 71 درصد کاهش یافته است.

بر اساس گزارش ماهانه مقام ناظر بر بازار انرژی ترکیه، درحالی‌که آنکارا در ماه می 930 هزار و 978 تن نفت خام از تهران خریده، این رقم در ماه ژوئن به 287 هزار و 842 تن کاهش یافته است.

میزان کاهش یافته با واردات نفت از روسیه جبران شده که در مجموع برابر با 378هزار تن است. ترکیه در ماه‌های مارس، آوریل و می هیچ نفتی از روسیه وارد نکرده است.

همچنین واردات از عراق نیز به میزان چشمگیری افزایش یافته است. آنکارا در ماه می 352 هزار و 778 تن نفت خام از عراق خریده است که در ماه ژوئن به 646 هزار و 262 تن افزایش یافته است.

ترکیه در سال گذشته 25.8 میلیون تن نفت خام وارد کرده که ایران رتبه نخست را در میان تامین‌کنندگان نفت این کشور با 11.5 میلیون تن به خود اختصاص داده بود.

ترکیه از ایران 10 میلیارد مترمکعب گاز وارد می‌کند و اگر این واردات به علت تحریم‌ها متوقف شود، ممکن است در زمستان برای این کشور مشکلات قابل توجهی ایجاد کند. به گفته منابع آگاه بر اساس قرارداد گازی میان دو طرف، حتی اگر ترکیه واردات گاز از ایران را قطع کند، هزینه این گاز باید به ایران پرداخت شود.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.