جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 32341
ميانگين بازدید: 34839
بازديد کل: 139,145,331
کاهش شدید قیمت انواع فلزات اساسی در یک ماه گذشته/2 عاملی که قیمت‌ را پایین کشید (دوشنبه 1397/05/29)

خبرگزاری فارس:
بر اساس گزارش بازار بورس فلزات لندن قیمت همه فلزات اساسی طی یک ماه گذشته کاملاً کاهشی بوده اما بر اساس قراردادهای آتی سه ماهه به نظر می‌رسد آلومینیوم در روزهای آتی روند افزایشی داشته باشد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنگ تجاری بین آمریکا و چین، دقیق‌ترش بین آمریکا و دیگر کشورها و همچنین تقویت دلار، 2 عاملی است که قیمت انواع فلزات را در بازار بورس لندن به شدت کاهش داده است.

بررسی منحنی‌های قیمت یک ماه گذشته LME‌ لندن حاکی از این است که قیمت انواع فلزات در یک ماه گذشته کاملا کاهشی بوده است.

آمریکا جنگ تجاری خود را با تعرفه‌گذاری روی فولاد و آلومینیوم آغاز کرد،‌ بنابراین تقاضا برای این نوع فلزات در بازارهای جهانی کاهش یافته و قیمت‌ها را پایین کشیده است.

آمریکا برای فولاد تعرفه 25 درصد و برای آلومینیوم تعرفه 10 درصد اعمال کرده است البته این تعرفه برای ترکیه 2 برابر این میزان است.

دلیل دوم در کاهش قیمت انواع فلزات اساسی، تقویت دلار است که قیمت این فلزات را برای خریداران دیگر ارزها گران تر می‌سازد بنابراین تقاضا کاهش و قیمت نیز افت می‌کند.

امروز بازار بورس فلزات لندن جدیدترین قیمت فلزات اساسی مانند آلومینیوم، مس، روی، نیکل، سرب، قلع و دیگر فلزات را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، امروز در LME لندن هر تن آلومینیوم به صورت نقدی 1580 دلار در هر تن معامله شد و قیمت قراردادهای آتی سه ماهه هم 1595 دلار بسته شد.

نرخ قرارداد آتی نشان می‌دهد که روند قیمت این فلز اساسی و تأثیرگذار در صنعت به ویژه هواپیمایی در سه ماه آینده افزایشی خواهد بود. اما بررسی منحنی قیمتی یک ماه گذشته فلز آلومینیوم نشان می‌دهد که از 17 جولای تاکنون روند کاهشی داشته است اما نقطه عطف منحنی از امروز رو به بالاست و قراردادهای آتی هم حاکی از افزایش قیمت این فلز در ارزهای آتی خواهد بود.

در گزارش LME هر تن قلع به صورت نقدی 18 هزار و 680 دلار در هر تن معامله شد و قرارداد سه ماهه 18 هزار و 700 و 15 ماهه  18 هزار و 475 دلار معامله شده است.

طی یک ماه گذشته هم روند قیمت این فلز از 17 جولای تاکنون کاملاً کاهشی بوده و از 19 هزار و 500 دلار در 17 جولای به 18 هزار و 675 در 17 آگوست رسیده است. بیشترین قیمت این فلز در 31 جولای به 20 هزار و صد دلار در هر تن رسیده است.




در بازار بورس فلزات لندن هر تن سرب 1977 دلار در هر تن معامله شده و قراردادهای سه ماهه هم 2002 دلار محاسبه شده است. بررسی منحنی قیمتی یک ماه گذشته این فلز هم حاکی از کاهش شدید قیمت این فلز است. 17 جولای قیمت این فلز 2163 دلار بوده که امروز به 1975 دلار کاهش یافته است.

نیکل دیگر فلز اصلی در بازار بورس فلزات لندن است که امروز هر تن از این فلز به قیمت 13 هزار و 240 دلار به فروش رفت، قیمت سه ماهه هم 13 هزار و 350 دلار منعقد شد. روند قیمت این فلز هم در یک ماه گذشته پرنوسان البته کاهشی بوده که بیشترین قیمت 9 آگوست 14 هزار و 55 دلار به فروش رفته است.

روی هم طی یک ماه گذشته کاملاً مسیر کاهشی را طی کرده این فلز از 17 جولای که به قیمت هر تن 2547 دلار به فروش می‌‌رفت امروز به 2359 دلار کاهش یافته است.

مس دیگر فلز معامله شده در بازار بورس لندن است که امروز هر تن از این فلز 5844 دلار به فروش رفت و قرارداد آتی سه ماهه هم 5877 دلار منعقد شد، بررسی قیمتی یک ماه گذشته هم حاکی از روند کاملاً کاهشی قیمت این نوع فلز در بازار LME بوده، قیمت این فلز از 6141 دلار در 17 جولای به 5842 دلار در 17 آگوست رسیده است.

 

امروز در بازار بورس لندن قرارداد یک ماهه فولاد 310، دو ماهه 293.5 و سه ماهه 293 دلار منعقد شد، بررسی روند قیمتی یک ماه گذشته حاکی از این است که قیمت این نوع فلز از 17 تا 31 جولای کاملاً روند ثابتی را طی کرده و پس از آن روند کاهشی شدید را تا 17 آگوست طی کرده است بنابراین قیمت فلز فولاد از 341 دلار در هر تن در 17 جولای به 310 دلار در 17 آگوست کاهش یافته است.



جنگ تجاری که آمریکا آغاز کرده به سود این کشور هم تمام نشده است، برخی شرکت‌های آمریکایی از جمله شرکت‌های هواپیماسازی و خودروسازی این کشور از سیاست تعرفه‌ای ترامپ انتقاد کردند.

کشاورزان آمریکایی هم به شدت از این تعرفه‌گذاری و جنگ تجاری انتقاد کرده و اعلام کردند که فروش محصولاتشان به شدت کاهش یافته است.

به گفته کارشناسان سیاست جنگ تجاری آمریکا مغایر با قوانین بین‌المللی و از جمله قانون تجارت جهانی است.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.