جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45520
بازديد امروز: 4985
ميانگين بازدید: 35647
بازديد کل: 138,895,586
رشد 21 درصدی صادرات فرش دستباف / تحریم‌ فرش را با بازارهای جدید دور می‌زنیم (دوشنبه 1397/05/29)

خبرگزاری فارس:
رئیس مرکز ملی فرش دستباف ایران با بیان اینکه صادرات فرش دستباف ایران در 4 ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 21 درصدی داشته است، گفت: با پیمان‌سپاری و واردات در مقابل صادرات در صدد دور زدن تحریم‌های فرش هستیم.

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس، فرشته پاک دست امروز در نشست خبری بیست و هفتمین نمایشگاه نمایشگاه فرش دستباف گفت: براساس آمار رسمی حدود یک و نیم میلیون نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه فرش دستباف اشتغال دارند و براساس آمار غیر رسمی این رقم 2 و نیم میلیون نفر است، اما حدود 6 میلیون نفر از حوزه فرش ارتزاق می‌کنند

رئیس مرکز ملی فرش  ایران با اشاره به تحریم‌های جدید ترامپ علیه ایران افزود: فرش ایران هم مشمول تحریم‌های آمریکا شده است.

وی با بیان اینکه فرش جزء مالکیت معنوی و فکری است و نماد آن متعلق به مردم ایران است، گفت: بنابراین فرش نمی‌تواند در دایره تحریم‌ها قرار گیرد، به همین علت بخش خصوصی، دینفعان و تشکل‌های مرتبط با فرش دستباف در تلاش هستند، تا از طریق جوامع بین‌المللی بتوانند فرش دستباف ایران را از حوزه تحریم‌ها خارج کنند.

دست پاک با تاکید بر اینکه در نمایشگاه فرش دستباف امسال پیام صلح و دوستی خود را به گوش جهانیان خواهیم رساند، اظهار داشت: در این راستا در روز افتتاحیه نمایشگاه از «فرش صلح و دوستی» رونمایی می‌شود.

پاک دست اظهار داشت: این فرش با ابعاد یک و نیم در یک نیم متر  قرار است، در آینده‌ای نزدیک در مکانی در  مقرر سازمان ملل در ژنو نصب شود.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته با رفع تحریم‌ها بیشترین صادرات فرش ایران به کشور آمریکا بوده است، گفت: در سال 96 حدود 5400 تن صادرات به ارزش 428 میلیون دلار به کشورهای مختلف فرش صادر شده است.

رئیس مرکز ملی فرش  ایران اظهار داشت: میزان صادرات فرش در سال 95 ، 5791 تن به ارزش 359 میلیون دلار بوده است.

وی اظهار داشت: میزان صادرات فرش ایران در 4 ماهه ابتدای امسال 1983 تن به ارزش حدود 100 میلیون دلار بوده که به لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد رشد داشته است.

فرشته پاک دست اظهار داشت: برای حل مشکل تحریم فرش در صدد یافتن بازارهای جدید هستیم، همچنین با پیمان سپارسی و واردات در مقابل صادرات در صدد کاهش آسیب‌های حاصل از تحریم‌ فرش هستیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران اظهار داشت: در 4 ماهه ابتدای سال 96،  292.5 تن فرش به ارزش 21 میلیون دلار به آمریکا صادر شده است.

وی افزود: صادرات فرش در 4 ماهه ابتدای امسال به آمریکا 792.7 تن به ارزش 39 میلیون دلار بوده است.

پاک دست اظهار داشت: صادرات فرش دستباف به آمریکا در 4 ماهه ابتدای سال 97 نسبت به مدت مشابه در سال 96 به لحاظ ارزشی رشد 80.9 درصدی و به لحاظ وزنی رشد 171 درصدی داشته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد واردات فرش دستباف چینی به ایران گفت: هر گونه واردات فرش به ایران ممنوع است و از طریق قانونی هیچ‌گونه واردات فرشی به ایران انجام نمی‌شود.

رئیس مرکز ملی فرش  افزود: در سال ۹۷ حدود ۷۷۶ میلیارد تومان بودجه برای بیمه قالیبافان در نظر گرفته شده، اما  مبلغ مورد نیاز ما ۱۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: بیست و هفتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران 3 شهریور با حضور فعالان فرش دستباف ایران و تجار خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران آغاز به کار می‌کند.

دست پاک اظهار داشت: در این نمایشگاه که تا نهم شهریور برپاست بیش از 780 غرفه در 30 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان هستند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.