جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 24570
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,274,160
شاخص توسعه انسانی ۲۰۱۸ منتشر شد (شنبه 1397/06/24)

ایسنا:
دفتر برنامه توسعه سازمان ملل متحد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد ایران از نظر شاخص توسعه انسانی در سال ۲۰۱۸ از بین ۱۸۹ کشور در رده شصتم قرار دارد.

به گزارش ایسنا، در این رتبه‌بندی از تجزیه و تحلیل روند فعلی توسعه انسانی در کشورهای مورد مطالعه و دورنمای بلندمدت استفاده شده است. در این رده بندی کشورها بر اساس شاخص هایی چون توسعه انسانی (صفر کمترین و یک بیشترین توسعه)، متوسط امید به زندگی بر حسب سال، سال های مورد انتظار تحصیل بر حسب سال، حداقل زمان تحصیل بر حسب سال و متوسط درآمد سرانه ناخالص ملی رده بندی شده‌اند.

بر این اساس نروژ با شاخص توسعه ۰.۹۵۳ به عنوان توسعه یافته‌ترین کشور جهان معرفی شده است و پس از این کشور، سوئیس با شاخص ۰.۹۴۴، استرالیا با شاخص ۰.۹۳۹، ایرلند با شاخص ۰.۹۳۸ و آلمان با شاخص ۰.۹۳۶ در رده های دوم تا پنجم قرار دارند.

ضعیف‌ترین شاخص توسعه یافتگی نیز مربوط به کشورهای نیجر، آفریقای مرکزی، سودان جنوبی، چاد و بروندی است که همگی در آفریقا قرار دارند.

در بین کشورهای منطقه، اسرائیل در رده بیست و دوم در صدر قرار دارد و پس از آن امارات در رده ۳۴ و عربستان سعودی در رده ۳۹ قرار دارند. کانادا و آمریکا نیز به ترتیب در رده‌های دوازدهم و سیزدهم جای گرفته‌اند.

ایران در این رده‌بندی پس از کشورهای کویت، مالزی، باربادوس و قزاقستان به طور مشترک با پالائو در رده شصتم و بالاتر از کشورهای سیشل، کاستا ریکا و ترکیه قرار دارد. شاخص توسعه یافتگی ایران ۰.۷۹۸ واحد و متوسط امید به زندگی در آن ۷۳.۴ سال عنوان شده است.

در این رده‌بندی هم چنین کشورهای صربستان در رده شصت و هفتم، گرجستان در رده هفتادم، مکزیک در رده هفتاد و چهارم، برزیل در رده هفتاد و نهم، آذربایجان در رده هشتادم و اردن در رده نود و پنجم جای گرفته اند.

کمترین طول عمر مربوط به کشور سیرالئون با ۵۲.۲ سال است و پس از این کشور، آفریقای مرکزی، چاد، نیجریه و ساحل عاج قرار دارند. بیشترین طول عمر نیز متعلق به هنگ کنگ با ۸۴.۱ سال، ژاپن با ۸۳.۹ سال و سوئیس با ۸۳.۵ سال است.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.