جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 13941
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,263,531
سوریه می تواند مبدا صادرات کالاهای ایرانی باشد (شنبه 1397/07/28)

ایرنا:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: با توجه به اینکه تعرفه صادرات سوریه به کشورهای عربی صفر است، این کشور می تواند مبدا صادرات کالاهای ایرانی باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «مسعود خوانساری» روز شنبه در نخستین نشست تجاری ایران و سوریه، با ابراز خرسندی از روند از سرگیری تعاملات دو کشور، افزود: برای نخستین بار است که هیات تجاری سوری به ایران آمده است.
وی ادامه داد: سوریه تا پیش از این، درگیر جنگ های متعددی بود، بنابراین امیدوار هستیم بتوانیم در شرایط کنونی در بازارهای سوریه نقشی اساسی ایفا کنیم.
خوانساری تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد که ما می توانیم با طرف سوری همکاری های شایسته ای داشته و در زمینه کالاهای صادراتی، ایران نقشی فعالتر داشته باشد.

** اقتصاد، زمینه جدید همکاری های مشترک ایران و سوریه
«حسن دانایی فر» دبیر ستاد همکاری های ایران و سوریه نیز در نخستین نشست تجاری ایران و سوریه گفت: هشت سال پیش کمتر کسی تصور می کرد که ارتش سوریه و حامیان آن به این پیروزی دست یابند.
وی اظهار داشت: غربی ها و برخی کشورهای مرتجع منطقه تصور می‌کردند که حاکمیت در سوریه تغییر می کند اما با برنامه‌ریزی‌های و اقدامات انجام شده هیچ کدام از آن آمال و آرزوها محقق نشد.
مشاور معاون اول رییس جمهوری حجم مبادلات تجاری 2 کشور را محدود عنوان کرد و افزود: چرا با وجود روابط گسترده سیاسی 2 کشور، روابط اقتصادی ما در حدود 160 میلیون دلار است؟
وی ادامه داد: چرا ما بانک مشترک نداریم و چرا شرکت‌های سوریه و ایران در کشورهای مقابل ثبت نشده است؟
دانایی فر خطاب به هیات سوری گفت: ما آمادگی داریم در زمینه های مختلف تولید مشترک، راه اندازی بانک های مشترک، گسترش مبادلات تجاری و همچنین معامله با پول‌های ملی دو کشور با سوریه روابط اقتصادی خود را گسترش دهیم.
وی با اشاره به تشکیل شرکت حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی و همچنین راه‌اندازی اتاق های مشترک ایران و سوریه، اضافه کرد: با این ابزار می توان روابط تجاری 2 کشور را افزایش داد.
دانایی فر گفت: پس از پیروزی ارتش سوریه و خروج تروریست های اجاره ای از این کشور، ایران و سوریه لازم است همکاری بیشتری را در زمینه اقتصاد با یکدیگر انجام دهند.
به گزارش ایرنا، در این نشست، موافقت نامه اتحادیه اتاق های بازرگانی سوریه و اتاق تهران با هدف تقویت روابط تجاری مشترک به امضا رسید.
فعالان تجاری دو کشور نیز پس از این نشست، در دیدارهای دوجانبه شرکت کردند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.