جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 18485
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,268,075
نوسازی ۱۰۰ هزار واحد مسكونی فرسوده و ايجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در كشور (شنبه 1397/07/28)

خبرگزاری فارس:
با امضای تفاهم‌نامه برنامه توليد و اشتغال در حوزه بازآفرينی شهری پايدار بين سازمان برنامه و بودجه كشور، وزارت راه و شهرسازی و صندوق توسعه ملی، ۱۰۰ هزار واحد مسكونی كشور كه بافت فرسوده دارند،‌ بازسازی و نوسازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی، ‌روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و صندوق توسعه ملی با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهوری و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و شهیدزاده رییس هیأت عامل صندوق توسعه ملی، در محل سازمان برنامه و بودجه کشور مبادله شد.

نوبخت،‌ معاون رئیس‌جمهوری در مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: در شرایطی که اقتصاد ملی ما با تهدید و تحریم  مواجه است، ‌انتظار این است که از ظرفیت‌های کشور برای کاهش آثار تحریم استفاده کنیم. امضای موافقت‌نامه امروز زمینه برخورداری از یکی از همین ظرفیت‌ها است که با اجرایی شدن آن یکصد هزار واحد مسکونی کشور که در مناطق بافت فرسوده قرار دارند، ‌نوسازی می‌شوند.

وی افزود: علاوه بر این، ساخت ۵۰هزار واحد مسکونی در شهرها به عنوان واحدهای مسکونی حمایتی و ۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی نیز در دستور کار قرار دارد که می تواند به موازات اجرای طرح فعلی عملیات اجرایی آن نیز آغاز شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: ما از یک ظرفیت داخلی برای دورزدن تحریم و ایجاد تولید و اشتغال بهره‌ برده‌ایم.

نوبخت ادامه داد: مردم از ما انتظار دارند در کشوری که زلزله‌خیز است برای مقابله با حوادث غیرمترقبه نسبت به ایمن‌سازی و بازآفرینی ساخت و ساز مسکن اقدام کنیم.
بها دادن به کرامت انسانی از اهداف نوسازی بافت‌ فرسوده

در ادامه این جلسه نهاوندیان،‌ ضمن تشکر از سازمان برنامه و بودجه برای محقق کردن مقدمات این طرح بزرگ که از اولویت‌های رئیس‌جمهوری بوده است،‌ گفت: به عقیده من به غیر از ایمن‌سازی بافت‌های فرسوده  و اشتغالزایی که از اهداف این طرح به شمار می‌آید،‌ باید از بها دادن به کرامت انسانی افراد از مهم‌ترین اثرات این پروژه یاد کرد.

وی دو اصل محوری مورد تاکید در هویت این طرح را محله محور و مشارکت محور بودن دانست و گفت: بنای ما براین است که مدیریت این طرح با مشارکت دولت، ‌بخش خصوصی و نهادهای مردمی باشد.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری یادآور شد باید در اجرای نوسازی بافت‌های فرسوده با سرعت مضاعف حرکت کنیم تا به اهداف موردنظر برسیم.

ساخت مسکن در بیابان در قالب مسکن مهر راهکار نیست

 آخوندی، وزیر راه و شهرسازی نیز در مراسم امضای این یادداشت تفاهم‌نامه گفت: ساخت مسکن در بیابان در قالب مسکن مهر راهکار نیست، تنها راه همین بازآفرینی شهری است.

وی توان‌افزایی اجتماعی، مشارکت مردم و بازگشت به تمدن شهری در شهرهای ایران را از جان‌مایه‌های اصلی این طرح ذکر کرد.

مرتضی شهید‌زاده رییس هیأت عامل صندوق توسعه ملی هم یکی از افرادی بود که در این جلسه حضور داشت که در سخنان کوتاهی گفت: باید به دکتر نوبخت تبریک بگویم که توانسته طی این مدت  همه پروژه‌های اجرایی مورد نیاز دولت را ساماندهی و نظارت کنند.

وی افزود: صندوق توسعه ملی به عنوان یک سرباز همیشه آماده است که در کنار دولت باشد تا در راستای راهبردهای مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

این گزارش می‌افزاید: طبق این تفاهم ۱۲۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و ۱۸۰ هزار فرصت شغلی غیر مستقیم در کشور ایجاد می‌شود.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.