جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 24526
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,274,116
فعالان اقتصادی از گزینه وزارت تعاون چه انتظارهایی دارند؟ (سه شنبه 1397/08/01)

ایرنا:
فعالان بخش خصوصی، چالش های مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را با «محمدرضا شریعتمداری» گزینه پیشنهادی برای این وزارتخانه در میان گذاشتند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، امروز (سه شنبه) گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد از رضا رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، در اتاق بازرگانی ایران در جمع فعالان بخش خصوصی حاضر شد.
این نشست با سخنان «غلامحسین شافعی» رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران آغاز شد و سپس فعالان بخش خصوصی انتظارات خود را از شریعتمداری مطرح کردند.
«حسین سلاح ورزی» نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در این نشست گفت: تمایل داریم نگاه شما را نسبت به قانون کار بدانیم؛ این قانون 35 سال پیش تصویب شد اما در طول این سالها به عنوان یک تابو بود و هیچکس جرات نزدیک شدن به آن را نداشت.
وی با بیان اینکه براساس آمارهای غیررسمی حدود هشت میلیون و براساس آمار رسمی نصف این عدد بیکار در جامعه داریم، گفت: آیا ناکارآمدی قانون کار، سهمی در این بیکاری دارد یا خیر و آیا نیازی به اصلاح این قانون احساس می شود؟
سلاح ورزی اظهار داشت: در اغلب دوره ها نگاه به وزارت کار این بوده که وظیفه آن حمایت از کارگر است در حالی که به نظر می رسد وظیفه وزارت کار بیشتر تنظیم روابط کار است و ما می خواهیم با توجه به معرفی شما به عنوان گزینه وزارت کار، به این موضوع ها رسیدگی کنید.

** جلوگیری از تشکل های موازی در وزارت کشور و کار
«نادر سیف» معاون تشکل های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در این نشست گفت: دولت و سازمانها مکلفتند هنگام تدوین آیین نامه ها و بخشنامه ها در حوزه تولید و تجارت، ضمن دعوت از تشکل های بخش خصوصی، از نظرات این تشکل ها استفاده کنند.
وی ادامه داد: اتاق ایران بیش از 200 تشکل تخصصی در 16 حوزه فعالیت صنعتی، تولیدی، تجارتی و خدماتی دارد اما متاسفانه شاهد بودیم که در وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارتخانه های دیگر آنچنان که باید از این ظرفیت استفاده نمی شد.
سیف گفت: انتظار می رود که شما (شریعتمداری) در مسئولیت جدید به این مساله توجه کنید و از تشکیل تشکل های موازی – در وزارتخانه های کار و کشور- جلوگیری شود.
معاون تشکل های اتاق ایران تصریح کرد: تشکل های اقتصادی باید به محل اصلی خود یعنی اتاق ایران سوق داده شود.

** لزوم حضور بخش خصوصی در لایه های تصمیم گیری
«افشین کلاهی» رییس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق ایران نیز در این نشست گفت: انتظار داریم وزیران پیشنهادی این دیدگاه را داشته باشند که علاوه بر مسوولیت در قبال حوزه های خود، در مورد تصمیم های هیات دولت نیز مسئول باشند.
وی ادامه داد: وزیران باید در تصمیم گیری های دولت تاثیر گذار باشند و اگر فکر می کنند در حوزه کاری خود قدرت ندارند، پیشنهادی که به آنها می شود را نباید قبول کنند.
کلاهی گفت: دو روز پیش اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری از فعالان بخش خصوصی خواست همه برای ایران به صحنه بیایند؛ اگر می خواهیم برای ایران کار کنیم باید برای آن نیز تصمیم گیری کنیم.
وی ادامه داد: این موضوع راه حل دارد و آن «نقش دادن به فعالان بخش خصوصی» است؛ اکنون تصمیم گیری ها در بالا گرفته می شود و جلسه های کارشناسی - اگر از نمایندگان بخش خصوصی برای شرکت در آن دعوت شود- فقط برای تائید تصمیم است.
کلاهی اظهار داشت: این روند باید برعکس باشد؛ یعنی جلسه ها باید با تصمیم گیری کارشناسی برگزار شود و بعد برای تصویب به لایه های بالاتر برود.

** هماهنگی، معجزه می کند
«ماشالله عظیمی» نماینده اتاق تعاون نیز در این نشست بر کوچک شدن دولت تاکید کرد و گفت: در وزارت تعاون، بدون ایجاد یک وزارتخانه جدید، باید موارد اضافه، برون سپاری شود.
وی ادامه داد: اندازه بعضی وزارتخانه ها بیش از حد بزرگ است که به چابک سازی نیاز دارد.
نماینده اتاق تعاون تاکید کرد: هر چند در شرایط کنونی نباید انتظار معجزه داشته باشیم، اما این نکته را باید بدانیم که «هماهنگی» حلقه مفقوه ای است که می تواند معجزه کند.
عظیمی در پایان تصریح کرد: از آقای شریعتمداری تقاضا دارم به شریکان اجتماعی خود اعتماد کرده و از ظرفیت بخش غیردولتی به نیکی استفاده کند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.