جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 13623
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,263,213
9 هزار تن چای خشک ایرانی صادر شد (سه شنبه 1397/08/01)

ایرنا:
رئیس سازمان چای کشور از صادرات نزدیک به 9 هزار تن چای خشک ایران از ابتدای امسال خبر داد و گفت: صادرات چای تولید داخل با نظارت وزارت جهادکشاورزی نه تنها منعی ندارد بلکه به نفع منافع ملی کشور است.


«حبیب جهان ساز» روز سه شنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: در سالهای قبل ذائقه کشور با چای داخلی چندان آشنا نبود بنابراین یا به تنهایی چای خارجی مصرف می کردند یا چای داخلی و خارجی را مخلوط می کردند که غالب آن طعم چای خارجی بود و ما بخش عمده بازار داخلی خود را از دست داده بودیم.
وی افزود: در سالهای اخیر مصرف چای داخلی با کیفی سازی و برندسازی رونق پیدا کرده است.

** 16 هزار تن از چای تولید داخل به مصرف کشور می رسد
جهان ساز اظهار داشت: اکنون از حجم تولیدی 25 هزار تن چای خشک تولید داخل نزدیک 16 هزار تن به مصرف کشور می رسد و مشتری های خاص خود را دارد اما بقیه چای تولید داخلی قابلیت صادرات را دارد.
وی بر این باور است که تا زمانی که همه چای تولیدی کشور مصرف داخلی ندارد، می توانیم مازاد آن را به بازارهای خارجی صادر کنیم که ارز آوری برای کشور خواهد داشت.
وی ادامه داد: به طور قطع بازار چای داخلی اکنون قیمت خوبی دارد زیرا به صرفه نیست چای کیفی را صادر کنیم البته ناگفته نماند کشورهای واردکننده چای ایران نیز همچون افغانستان، عراق و کشورهای حاشیه دریای خزر به دنبال چای کیفی و گران ایرانی نیستند بلکه طالب چای ضعیف هستند و مشکلی برای ما ایجاد نمی کند.
وی قیمت چای تولید داخل را از ضعیف، متوسط تا کیفی را درب کارخانجات کیلویی 6 هزار، 12 هزار تا 18 هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت چای داخلی در بازار بین 25 تا 40 هزار تومان است.
وی ادامه داد: صادرات چای ضعیف ایران به نفع منافع ملی کشور است زیرا در داخل طرفدار زیادی ندارد اما همین چای 6 تا 8 هزار تومان را می توانیم به قیمت مناسب صادر کنیم که حتی اگر این قیمت ١ دلار هم باشد، باز هم برای کشور صرفه اقتصادی دازد.

** امسال خرید برگ سبز چای ٧ درصد رشد پیدا کرد
رییس سازمان چای کشور گفت: با پایان فصل خرید، تاکنون 112 هزار تن برگ سبز چای به ارزش 219 میلیارد تومان خریداری شده است که نسبت به سال گذشته هفت درصد رشد را نشان می دهد.
جهان ساز تصریح کرد: 166 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده و بقیه بزودی به حساب آنها واریز خواهد شد.
وی یش بینی کرد: امسال حدود 25 هزار تن چای خشک استحصال و خرید تضمینی شود که شامل 35 درصد برگ سبز درجه یک و 65 درصد درجه دو است.
رییس سازمان چای کشور حجم صادرات چای را پایین دانست و تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون نزدیک 9 هزار تن چای خشک به کشورهای هدف صادر شده است که این میزان صادرات در سال گذشته بیش از 12 هزار تن بود.
وی اضافه کرد: پارسال گذشته 108 هزار تن برگ سبز چای از کشاورزان خریداری شد که از این میزان 24 هزارتن چای خشک بدست آمد.
رئیس سازمان چای کشور یادآور شد: اکنون سطح زیرکشت باغات شمال کشور 25 هزار و 200 هکتار است و بیش از 50 هزار چایکار در این عرصه فعالند.
به گزارش ایرنا، نیاز سالانه چای مصرفی کشور بیش از 110 هزارتن است که حدود 25 هزارتن آن از محل تولید داخل و 85 هزارتن از محل واردات تامین می شود.
بر اساس تصمیم دولت، صادرات چای وارداتی به دلیل آنکه با ارز رسمی وارد کشور می شود، ممنوع است.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.