جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45520
بازديد امروز: 29776
ميانگين بازدید: 35647
بازديد کل: 138,920,377
50 هزار تومان جریمه در کمین شماست (شنبه 1397/08/26)

اقتصاد ایران:
برپایه اعلام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خودروهای فاقد معاینه فنی که از امروز( شنبه) وارد هر محدوده از پایتخت شوند روزانه 50 هزارتومان جریمه خواهند شد.

به گزارش ایرنا این اقدام در قالب مرحله دوم طرح کاهش آلودگی هوا یا مناطق کم انتشار (LEZ) اجرایی شده است.

فاز نخست این طرح از 17 مهرماه سال 1395 با ابلاغ وزارت کشور در پایتخت اجرایی شد که به دنبال آن خودروهای فاقد معاینه فنی پس از ورود به محدوده زوج و فرد و نیز طرح ترافیک روزانه 50 هزارتومان جریمه می شدند.
با اجرای مرحله دوم طرح کاهش، رانندگان خودروهای فاقد معاینه فنی اجازه ورود به هیچکدام از محدوده های شهر تهران را ندارند.
فاز دوم این طرح قرار بود از ابتدای آبان ماه امسال اجرایی شود و شهرداری تهران نیز آغاز آن را اعلام کرد اما به دنبال هجوم مردم مقابل مراکز معاینه فنی در پایتخت و تشکیل صف خودروها، پلیس اجرای طرح و جریمه خودروها را به تعویق انداخت.
سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در این باره گفته بود: باید زیرساخت‌های اجرای چنین طرحی آماده شود و مردم بتوانند براحتی معاینه فنی را دریافت کنند اما خبرهایی به ما رسیده که صف های طویل برای دریافت معاینه فنی ایجاد شده است.
به دنبال تعویق اجرای فاز دوم این طرح شهرداری تهران اعلام کرد که شورای عالی ترافیک تهران اجرای مرحله دوم را تصویب کرده و مقرر شده که از 26 آبان ( امروز) اجرای آن آغاز شود.
سید نواب حسینی منش مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروها در تهران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمادگی کامل تمامی نهادهای متولی و فراهم شدن زیرساخت ها برای اجرای مرحله دوم طرح کاهش اظهارداشت: علاوه بر دوربین‌های سطح شهر تهران، دوربین های نظارتی در ورودی و خروجی پایتخت نیز نصب و کنترل شده اند و آماده پلاک خوانی هستند.
رئیس پلیس راهور پایتخت نیز چندی پیش اعلام کرد: به دنبال اجرای طرح کاهش خودروهای فاقد معاینه فنی جریمه خواهند شد و با هیچکس اغماض نمی شود.
سردار محمدرضا مهماندار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: رصد خودروهای فاقد معاینه فنی به صورت روزانه، در تمامی معابر و ساعات شبانه روز انجام می شود و از این پس نباید خودرو فاقد برگه سلامت فنی در پایتخت تردد کند.
رئیس پلیس راهور پایتخت همچنین عنوان کرد که براساس قانون مالکانی که بیش از چهار سال از عمر خودرو آنها گذشته باشد باید برگه سلامت خودرو (معاینه فنی) داشته باشند درغیر این صورت به طور حتم جریمه می شوند.

** کاهش، آلودگی را کاهش می دهد؟
400 هزار دستگاه از سه میلیون و 800 هزار خودرویی که در شهر تهران تردد می کنند فرسوده یا کاربراتوری هستند و سهم آنها در آلودگی هوای پایتخت حدود 32 درصد اعلام می شود.
این آمار ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای پایتخت بدین معناست که 32 درصد آلودگی هوای تهران تنها توسط 10 درصد خودروها ایجاد می شود و می توان گفت مهمترین هدف اجرای طرح کاهش منطقه کم انتشار(آلودگی هوا) در واقع ممنوعیت یا اعمال عوامل بازدارنده برای تردد خودروهای فرسوده و به تبع آن کاهش ترافیک و آلودگی هوا است.
طرح کاهش اکنون در مناطقی از 11 کشور عضو اتحادیه اروپا اجرا می شود و براساس آمار رسمی، اجرای آن در 225 منطقه از محدوده اتحادیه اروپا از جمله منطقه «اکوپست» شهر میلان و مناطقی از لندن موفقیت آمیز بوده است.
تاکید بر استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی و افزایش این ناوگان یکی از دلایل موفقیت طرح کاهش در شهرهای اروپایی بوده و از سوی دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای کاهش آلودگی هوا به عنوان مهمترین هدف طرح کاهش، سال هاست که به تولید خودرو با کیفیت با کمترین سطح آلایندگی ممکن و عرضه سوخت و بنزین با بالاترین استاندارد اقدام کرده اند، امری که باید در کشور ما نیز به آن به عنوان الگویی مناسب توجه شود.
البته به عقیده بسیاری از کارشناسان حوزه امر حمل و نقل، طرحی که به عنوان کاهش در تهران انجام شد بیشتر به طرح عمومی سازی معاینه فنی شبیه است چراکه مهمترین بخش های طرح کاهش یعنی طبقه بندی خودروها به چهار گروه آبی، سبز، زرد و قرمز و محدودیت های تردد در محدوده های معین هرگز عملی نشد.
در کشورهایی که اجرای طرح کاهش موفقیت آمیز بوده، در کنار ایجاد محدودیت برای تردد خودروهای دودزا، به توسعه حمل و نقل عمومی نیز بویژه مترو و اتوبوس توجه کامل می شود تا زیرساخت های لازم از این نظر تکمیل شود.
همچنین گفته می شود که بیش از نیمی از 6 هزار و 200 دستگاه اتوبوس شهر تهران فرسوده و برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی احتیاج به چهار هزار اتوبوس جدید است.
عمر مفید اتوبوس های درون شهری هشت سال اعلام شده اما بسیاری از اتوبوس های تهران بیش از 11 سال است که در چرخه حمل و نقل عمومی شهر تردد می کنند و با شرایط مذکور محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران معتقد است که نباید از این طرح انتظار معجزه داشت.
به گزارش ایرنا پرسشی که پس از این همه کش و قوس و اجرای فاز نخست طرح کاهش به ذهن هر شهروند تهرانی خطور می کند این است که آیا طرح مذکور مشکلی از بار ترافیک و آلودگی هوا در محدوده اجرایی آن در فاز نخست حل کرده و اساسا چند درصد از اهداف طرح محقق شده که بتوان به فاز دوم این طرح امیدوار بود؟
از سوی دیگر واکنش شهروندان و مسئولان پلیس راهور در خصوص اجرای فاز دوم این طرح چیست و آیا واقعا زیرساخت های لازم برای اجرای فاز دوم طرح کاهش وجود دارد؛ پاسخ این سوال ها تنها با گذشت زمان مشخص می شود و بی شک ایجاد زمینه برای بهره گیری مناسب شهروندان از خودروهای دارای کیفیت با قیمت مناسب از جمله ابزارهای لازم مورد نیاز است.
همچنین توجه به توسعه حمل و نقل عمومی در کلانشهری مانند پایتخت که جمعیت ساکن آن حدود 9 میلیون نفر اعلام و برآورد شده که روزانه بین سه تا چهار میلیون نفر هرروز از اطراف شهرها به آن وارد و نیز خارج می شوند، بسیار ضرورت دارد.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.