جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45520
بازديد امروز: 24180
ميانگين بازدید: 35647
بازديد کل: 138,914,781
صادرات کالا نسبت به پارسال 13.3 درصد رشد داشت (چهارشنبه 1397/09/21)

ایرنا:
مدیرکل دفتر سازمان های منطقه ای و بین المللی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرات کالا به خارج از کشور در هشت ماه سال جاری 13.3 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافت.


به گزارش ایرنا میرهادی سیدی روز چهارشنبه در همایش تجلیل از صادر کنندگان نمونه خراسان شمالی اظهار داشت: امسال 31 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در کشور ثبت شد که پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال به 50 میلیارد دلار برسد.
وی افزود: فعالان حوزه صادرات هم اکنون هوشمندانه در برابر هجمه های دشمنان در این عرصه فعالیت می کنند.
مدیرکل دفتر سازمان های منطقه ای و بین المللی سازمان توسعه تجارت ایران بر مدیریت عرصه صادرات در وضعیت کنونی تاکید کرد و افزود: هم اکنون باید تلاش ها در این راستا مضاعف باشد و دولت و بخش خصوصی در حل مشکلات اقدام کنند تا صادرات استمرار داشته باشد.
وی به شاخص رشد اقتصادی کشور طبق محاسبه آمار بانک جهانی در بین 16 کشور اشاره کرد و گفت: رشد اقتصادی ایران کمتر گزارش شده این درحالی است که برخی کشورها نظیر چین امسال رشد 71 برابری نسبت به سال 1365 داشته است.
وی اظهار داشت: برای جبران رشد اقتصادی باید از سرمایه گذاران بزرگ برای سرمایه گذاری دعوت شود.

* 55 درصد صادرات کشور محصولات پتروشیمی، صنایع فولادی و معدنی است
مدیرکل دفتر سازمان های منطقه ای و بین المللی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه 55 درصد صادرات کشور محصولات پتروشیمی، صنایع فولادی و معدنی است گفت: این پروژه ها باید گسترش یابند.
وی در ادامه با بیان اینکه تنها 3 درصد از مجموع صادرات کشور از طریق توافق انجام می شود افزود: متاسفانه با کشورها کمتر ارتباط برای توافق ها داریم که این امر باید تقویت شود.
مدیرکل دفتر سازمان های منطقه ای و بین المللی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه با مجمع اقتصادی اوراسیا توافق هایی داشته ایم گفت: در این توافق 860 قلم کالا زیر پوشش قرار می گیرد که بعد از سه سال تبدیل به آزاد خواهد شد.
سیدی اظهار داشت: مجمع اقتصادی اوراسیا، با عضویت چند کشور آسیایی و اروپایی شامل بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان فعالیت می کند که این کشورها امکانات در اختیار صادرکننده ها قرار می دهد.

*حمایت ها از برخی از کالاها باید برداشته شود
وی با بیان اینکه حمایت ها از برخی کالاها باید برداشته شود افزود: اگر بازار تنها متعلق به دو خودروساز باشد و هیچ رقابتی نداشته باشند، موفقیتی کسب نخواهند کرد.
وی اظهار داشت: هم اکنون در کشورهای پیشرفته چنین حمایت هایی از این نوع کالاها ندارند.
در این آیین از 11 صادر کننده برتر استان خراسان شمالی قدردانی شد.
خراسان شمالی با کشور ترکمنستان 301 کیلومتر مرز مشترک دارد.
این استان حدود 400 واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد ریال و اشتغال 11هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین 31 استان کشور رتبه دهم را داراست.
سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با 39.6 درصد، صنعت با 24.3 درصد و خدمات 36.1 درصد است.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.