جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 17327
ميانگين بازدید: 34315
بازديد کل: 139,166,990
ابزارهای مالی جدید به بازار می‌آیند/ کاهش قیمت سهام هم سود می‌آورد (یک شنبه 1397/09/25)

ایسنا:
رئیس سازمان بورس که چندی پیش از ورود تعدادی از ابزارهای مالی جدید به بازار سرمایه در آینده نزدیک خبر داده بود، امروز اعلام کرد که تا پایان سال فروش استقراضی هم وارد بازار می‌شود و با این حساب از کاهش قیمت‌ها در بازار می‌توان سود برد.

به گزارش ایسنا، شاپور محمدی امروز (یکشنبه) در مراسم رونمایی از  ابزار معاملاتی آتی روی سبد سهام، گفت: ابزارهای مالی کلاسیک تا زمانی که در کمیته فقهی تایید نشوند در بازار سرمایه ایران مورد استفاده قرار نمی‌گیرند؛ در این میانبه تازگی ابزار آتی روی سبد سهام را کمیته فقهی تایید کرده است.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید اظهار کرد: ابزارهای مالی جدید از جمله آتی روی سبد سهام به ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای کسانی که دنبال بازده‌هایی می‌گردند که از بازده‌های عادی بیشتر باشد، مفید است.

رئیس سازمان بورس درباره دیگر ابزارهای مالی اظهار کرد: قراردادهای وارانت یا فروش استقراضی همه به نوعی از فرصت‌های آربیتراژی استفاده می‌کنند؛ این‌ها برای بازار فرصت مثبت خواهند داشت و بازار را متعادل می‌کنند و تعادل از دوام و قوام برخوردار می‌شود.

محمدی افزود: نقش بازارگردان‌ها در بازار سرمایه بسیار مهم است. همچنین آتی روی سبد سهام هم بسیار مهم است و فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند. این ابزارها برای صندوق‌ها مدیریت ریسک ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در برنامه‌های سازمان بورس مشخص شده که تا پایان سال قراردادهای فروش استقراضی هم وارد بازار شود که اگر این اتفاق بیفتد وارانت هم وارد بازار می‌شود و ابزارهای کلاسیک کامل می‌شود.

رئیس سازمان بورس گفت: اوراق بیمه‌های اتکایی هم در دستور کار ماست. امسال تا پایان سال به ۶۵۰ نهاد مالی خواهیم رسید که از جمله آن مشاوران سرمایه‌گذاری کارگزاری‌ها و تامین سرمایه‌ها هستند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.