جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 11404
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,260,994
تصویب آیین‌نامه نظام آموزش مهارت در هیئت دولت (چهارشنبه 1397/11/24)

اقتصاد ایران:
وزیر کار از تصویب آیین نامه اجرایی قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی در هیئت دولت و فعال شدن شورای عالی مربوطه خبر داد.

محمد شریعتمداری در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در جلسه امروز هیئت دولت آیین نامه اجرایی قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی تصویب شد.

وی افزود: قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی در ۲۴ آبان سال ۱۳۹۶ به تصویب مجلس رسید و توسط رئیس جمهور جهت اجرا ابلاغ شد. مطابق ماده ۱۱ این قانون، سازمان برنامه و بودجه مکلف شده بود که طی مدت شش ماه آیین نامه اجرایی این قانون را جهت تصویب به هیئت دولت تسلیم کند. فرایند تدوین و تصویب این آیین نامه به دلیل پیچیدگی ها و تخصصی بودن موضوع، ضرورت حصول اجماعِ بینِ دستگاهی و شرکای اجتماعی و ذی نفعان، قدری زمان‌بر شد. اما خوشبختانه امروز به تصویب هیئت دولت رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به طور خلاصه این قانون درصدد است هماهنگی لازم بین ذی نفعان مختلف حوزه مهارت آموزی کشور را اعم از ارائه دهندگان دنیای آموزش و فعالان دنیای کار و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای مهارت و شایستگی های مورد نیاز نیروی کار را ایجاد کند. به بیان دیگر این قانون در پی ارتقای حکمرانی (سیاستگذاری، تنظیم گری، تسهیل گری و راهبری) آموزش های فنی و حرفه ای و تضمین کیفیت آن در کشور است.

شریعتمداری تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی آموزش های مهارتی در کشور در سالیان متمادی، عدم هماهنگی در سیاستگذاری و راهبری این حوزه و نتیجه آن عدم انطباق آموزش های مهارتی با نیازهای بازار کار بوده است. با تصویب این قانون و پیش بینی های صورت گرفته در آن شامل تشکیل شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی، تأسیس مراکز ارزشیابی آموزش و سنجش صلاحیت حرفه ای، تشکیل دبیرخانه این شورای عالی، انتظار می رود چالش مزمن حوزه مهارت آموزی کشور درمان شود. در واقع این قانون محلی برای گفتگوهای بین عرضه کنندگان دولتی و غیر دولتی آموزش های مهارتی، انجمن های حرفه ای تخصصی، نظام های صنفی و حرفه ای و خبرگان این حوزه فراهم خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه دبیرخانه این شورا در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استقرار می یابد یادآور شد: اولین جلسه شورای عالی آموزش فنی و حرفه ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار خواهد شد و رسما فعالیت های موضوع این قانون شروع می شود.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.