جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45520
بازديد امروز: 17343
ميانگين بازدید: 35647
بازديد کل: 138,907,944
صادرات صنایع غذایی 10 درصد افزایش یافت (شنبه 1397/11/27)

ایرنا:
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تایید وجود مشکلات بر سر راه صادرات کشور گفت : 9 ماهه امسال ( منتهی به آذر) صادرات صنایع غذایی کشور از لحاظ وزن و ارزش نسبت به دوره مشابه پارسال به ترتیب هفت و 10 درصد رشد را ثبت کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «فرشاد مقیمی» در نشست پایش وضعیت صنایع غذایی کشور با محوریت بررسی شاخص‌های مهم صنایع، نظیر تولید محصولات راهبردی، وضعیت نقدینگی، روند تامین مواد اولیه و صادرات، روند واردات را مورد بررسی قرار داد.
به گفته این مقام مسئول، واردات صنایع غذایی در همسنجی با پارسال از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 30 و 23 درصد کاهش داشته است.
وی، حفظ تولید را از اهداف اصلی وزارت صنعت، برشمرد و اظهار داشت: حفظ تولید نیازمند الزاماتی است که بخشی از آن از طریق وزارت صنعت با تسهیل قوانین و مقررات و در برخی مواقع از طریق مراجع بالاتر قابل رفع بوده و بخشی دیگر نیز باید ازسوی تشکل ها و صاحبان صنایع حل وفصل شود.
مقیمی، محدودیت های بین المللی علیه ایران را خاطرنشان کرد و گفت: اکنون با برگزاری نشست های پایش و بهره مندی از نظرات و پیشنهادات تشکل های تخصصی، تلاش می شود تا تصویر و برنامه ‌ای مبتنی بر نیازهای صاحبان صنایع و واقعیت های موجود ترسیم کنیم.
وی، تدوین برنامه های مبتنی بر واقعیت صنعت غذایی را مستلزم همکاری صاحبان صنایع و تشکل های تخصصی دانست و افزود: ایران در صنعت غذایی دارای مزیت های رقابتی است و همکاری تشکل ها در توسعه این صنعت بسیار اهمیت دارد.
معاون امور صنایع وزارت صنعت یادآور شد: تعداد 85 هزار واحد‌ صنعتی در کشور فعالیت دارند که از این تعداد نزدیک به 10 هزار واحد تولیدی در بخش صنایع غذایی دایر است.
وی میزان اشتغالزایی موجود در این بخش را حدود 400 هزار نفر ذکر کرد و گفت: سهم صنایع غذایی از ارزش افزوده صنعت به 11درصد می رسد.

** مشکلات تولیدکنندگان
مقیمی، مشکلات تولید‌کنندگان صنایع غذایی را تامین مواد اولیه مورد نیاز، افزایش نرخ حمل کالا، قیمت های پایه صادراتی، مبادلات ارزی، چگونگی بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی و چالش های گمرکی را به عنوان مهمترین دغدغه های این صنعت برشمرد.
برپایه این گزارش، سرمایه در گردش، تسریع تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید فرآورده های گوشتی، شیرینی، شکلات و لبنی، افزایش هزینه حمل کالا به خارج از کشور، ایجاد مکانیزیمی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی، لزوم تغییر قیمت پایه اقلام صادراتی و روند طولانی ترخیص مواد اولیه از گمرک به عنوان موضوع های مهم این نشست بود که توسط فعالان صنایع غذایی مطرح شد.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.