جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45520
بازديد امروز: 1
ميانگين بازدید: 37580
بازديد کل: 138,827,467
نخستین فروشگاه زنجیره ای وارد بورس شد (شنبه 1397/11/27)

ایرنا:
پای شرکت های خرده فروشی و فروشگاه های زنجیره ای با عرضه سهام یک از آنها در بورس، برای نخستین بار به بازار سرمایه باز شد تا این بخش نیز از ابزارهای نوین تامین مالی بهره مند شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در سال های اخیر روند توسعه بازار سرمایه شتاب گرفته و صنایع و شرکت های جدیدی با هدف تامین مالی وارد بازار سرمایه و بورس شده اند.
با توجه به مشکلات نظام بانکی و ناتوانی شبکه بانکی در ارایه تسهیلات به صنایع و بخش های مختلف اقتصادی، اکنون به بورس و بازار سرمایه به عنوان منبع مهم تامین مالی نگریسته می شود.
صنایع مرتبط با انرژی، فلزات، بانک، خودرو و معادن جزو بزرگ ترین صنایع بورسی کشور شناخته می شوند که بخش عمده بازار سرمایه را به خود اختصاص می دهند اما به تازگی صنایع جدید نیز روند ورود به بورس را آغاز کرده اند که جدیدترین آنها شرکت های خرده فروشی و فروشگاه های زنجیره ای است.
بر این اساس، امروز (شنبه) بخشی از سهام شرکت فروشگا‌ه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با نماد (افق) برای نخستین بار در بورس عرضه شد.
بیش از 386 هزار نفر امروز با خرید سهام این شرکت به جمع سهامداران این شرکت تازه وارد بورسی، افزوده شدند.
با عرضه اولیه این شرکت در بورس شمار شرکت های فعال در بورس به 327 شرکت رسید و ارزش بازار بیش از 16 هزار میلیارد ریال افزوده شد.

** توزیع گوشت وارداتی در 290 فروشگاه زنجیره ای
رییس اتحادیه فروشگاه های زنجیره‌ای امروز (شنبه) در حاشیه مراسم عرضه این سهام در بورس به خبرنگاران گفت: در دنیا 70 درصد خرده فروشی ها از طریق فروشگاه های زنجیره ای انجام می شود اما سهم این بخش در ایران 11 درصد است.
امیرخسرو فخریان یادآوری کرد: 290 شعبه فروشگاه زنجیره ای در شهر تهران برای توزیع گوشت تعیین شده است که اقلام وارداتی را توزیع می کند.
فخریان که مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش است، بیان داشت: فروشگاه های زنجیره ای آخرین حلقه ای است که در تحریم ها دچار مشکل می شود، بنابراین درباره ادامه فعالیت آنها نگرانی وجود ندارد.
وی ادامه داد: شرکت های تولیدی سهامداران اصلی فروشگاه های زنجیره ای اند و از بابت عرضه کالا در این فروشگاه ها کمبود و مشکلی وجود ندارد.
فخریان درباره ورود فروشگاه های زنجیره ای به بازار کشورهای منطقه گفت: پیش از این درخواست هایی از سوی شرکت های اروپایی و منطقه ای برای مشارکت مطرح شد که البته عملیاتی نشده است.
وی یادآوری کرد: حضور در بازارهای منطقه جزو برنامه هاست و در حال ارزیابی آنیم اما اکنون اولویت اصلی، توسعه داخل کشور است.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.