جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45520
بازديد امروز: 23841
ميانگين بازدید: 35835
بازديد کل: 138,888,350
روزانه 120 میلیون لیتر بنزین و گازوئیل یورو 5 در کشور تولید می شود (یک شنبه 1397/11/28)

ایرنا:
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با اشاره به پیشرفت در تولید فرآورده های نفتی در پالایشگاههای کشور، گفت که در زمان حاضر روزانه 120 میلیون لیتر بنزین و گازوئیل یورو 5 تولید می شود.


به گزارش ایرنا، علیرضا صادق آبادی روز یکشنبه در نشست خبری در محل پالایشگاه نفت بندرعباس اظهار داشت: از مجموع فراورده های نفتی یورو پنج، به طور متوسط روزانه 76 میلیون لیتر بنزین یورو پنج در کشور تولید می شود .
وی افزود: از این میزان بنزین یورو تولیدی ،33 میلیون لیتر سهم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، 12 میلیون لیتر پالایشگاه نفت بندرعباس، 17 میلیون لیتر پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند،11 میلیون لیتر سهم پالایشگاه اصفهان و 3 میلیون لیتر سهم پالایشگاه تبریز است.
وی متوسط تولید روزانه گازوییل یورو چهار در کشور را 44 میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: از میزان 15 میلیون لیتر سهم پالایشگاه نفت بندرعباس است.
صادق آبادی تصریح کرد: با بهره برداری از طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فراورده های پالایشگاه بندرعباس به‌ طور میانگین روزانه 12 میلیون لیتر بنزین یورو 5 و روزانه 15 میلیون لیتر گازوییل یورو 4 در این پالایشگاه تولید می‌شود.
این مقام مسوول ابرازداشت: عملیات توزیع این فرآورده‌ها دراستان‌های هرمزگان، بوشهر،سیستان و بلوچستان ، کرمان و شیراز آغاز شده است.
وی افزود: گازوئیل یورو تولیدی در پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس هم از دو ماه گذشته در مبادی تجاری بنادر مهم بوشهر، چابهار و بندرعباس توزیع می‌شود.
به گزارش ایرنا، همزمان با چهلمین سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس که بزرگ ‌ترین طرح پالایشی کشور در طول 40 سال گذشته به شمار می‌ رود و نیز پروژه بهبود کیفیت بنزین و گازوییل پالایشگاه بندرعباس به عنوان یک پروژه مهم زیست‌محیطی فردا دوشنبه با حضور حسن روحانی، رییس‌ جمهوری افتتاح خواهد شد.
طرح ساخت پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس به عنوان مدرن‌ترین پالایشگاه خاورمیانه در سال 1385 در مساحتی حدود 730 هکتار در 25 کیلومتری غرب بندرعباس کلید خورد.
تامین خوراک این پالایشگاه توسط خط لوله‌ای به طول 388 کیلومتر و به قطر 90 سانتی‌متر با ظرفیت دریافت 500 هزار بشکه انجام می‌شود که از مناطق سخت‌گذر استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان می‌گذرد.
حفظ و استمرار عملیات برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و تضمین خودکفایی کشور در تامین فرآورده‌های راهبردی انرژی مانند بنزین، گازوییل، گاز مایع، هیدروژن، گوگرد و سوخت جت و توجه به تولید و صادرات محصولات و ایجاد اشتغال پایدار در استان هرمزگان از مهم‌ترین اهداف این ابرپروژه پالایشی در کشور بوده است.
با افتتاح مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، روزانه 45 میلیون لیتر بنزین یورو 5 در این پالایشگاه تولید خواهد شد که مطابق با 50 درصد بنزین مصرفی در کشور است.
عملیات ساخت مرحله چهارم این پروژه عظیم ملی که نقشی راهبردی در توازن انرژی کشور و منطقه ایفا کرده و ایران را از واردکننده بنزین به صادرکننده این محصول راهبردی تبدیل می کند، آغاز شده است.
تولید روزانه 12 میلیون لیتر گازوییل و نفت سفید و سه میلیون لیتر فرآورده گاز مایع از دیگر دستاوردهای راه‌اندازی مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس است.
استفاده 70 درصدی از تجهیزات تولیدی داخلی، اجرا توسط نیروهای داخلی، بهره گیری از نیروهای جوان متخصص، کمک به ارتقای شاخص های محیط زیست با تولید فرآورده‌های باکیفیت، تقویت قدرت دیپلماسی و ثبت رکوردهای بی‌ نظیر در راه‌اندازی از جمله ویژگی‌های بارز پالایشگاه ستاره خلیج فارس به شمار می‌رود که این پروژه عظیم را به یک طرح ملی تبدیل کرده است.
با راه‌اندازی پروژه بهبود کیفیت بنزین و گازوییل پالایشگاه بندرعباس نیز کیفیت 12 میلیون لیتر بنزین تولیدی این پالایشگاه به استاندارد یورو 5 و کیفیت روزانه 15 میلیون لیتر گازوییل تولیدی در این پالایشگاه به استاندارد یورو 4 تبدیل خواهد شد.
بهبود عملکرد اقتصادی، کاهش مصرف انرژی، تولید محصولات با کیفیت براساس استانداردهای روزآمد دنیا، انجام 60 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه، اجرای همه عملیات اجرایی و راه‌اندازی توسط کارشناسان داخلی از جمله دستاوردهای این پروژه است.
حسن روحانی رییس جمهوری در بدو ورود به هرمزگان در جمع خبرنگاران گفت: بسیار خوشحالم که امروز و فردا (یکشنبه و دوشنبه) به مدت دو روز در خدمت و محضر مردم عزیز و مرزدار استان هرمزگان هستیم.
استاندار هرمزگان اعلام کرده است که 40 طرح اقتصادی با اعتبار 60 هزار میلیارد ریال در سفر دو روزه رییس جمهوری در این استان به بهره برداری می رسد.
شرکت در نشست شورای اداری هرمزگان از دیگر برنامه های سفر رییس جمهوری به این استان است.
روز دوم سفر رییس جمهوری به هرمزگان نیز با بهره برداری از طرح های نیروی دریایی و به آب اندازی زیر دریایی آغاز می شود.
همچنین بهره برداری از طرح های ویدیو کنفرانسی جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی روز دوشنبه با حضور رییس جمهوری آغاز می شود.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.