جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 16028
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,265,618
سفیر ایران: فعالان ایرانی با جدیت وارد بازار عراق شوند (چهارشنبه 1398/01/28)

ایرنا:
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با تاکید بر اینکه فعالان ایرانی با جدیت وارد بازار عراق شوند، گفت: بسترهای لازم برای سرمایه گذاری و افزایش فعالیت تجاری و صنعتی فعالان بخش خصوصی ایران در عراق کاملا فراهم و شرایط بسیار مناسب است.


به گزارش ایرنا، "ایرج مسجدی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق عصر سه شنبه در جمع فعالان اقتصادی ایران شرکت کننده در نمایشگاه بین المللی صنایع پلاستیک و غذایی بغداد و تعدادی از همتایان عراقی آنها، در محل سفارت ایران در پایتخت این کشور گفت: دولت جدید عراق، یکی از مهمترین اولیت های خود را تقویت روابط و همکاری ها با کشورهای همسایه ، عربی و جمهوری اسلامی ایران قرار داده است.
وی خطاب به نمایندگان شرکت های ایرانی افزود: هم شرایط امنیتی و هم شرایط اقتصادی مناسب است و شما می توانید برای انجام کار و سرمایه گذاری با جدیت وارد شوید و سفارت نیز پشتیبانی لازم را خواهد کرد و موانع احتمالی را پیگیری می کند.
سفیر ایران گفت: بخش خصوصی می تواند در عراق سرمایه گذاری کند، کارخانه های تولیدی خود را اینجا مستقر کند و تولیدات خود در داخل عراق و سایر کشورهای عربی توزیع کند و از مزیت های این امر که بسیار فراتر از تجارت است استفاده کند.
وی افزود: عراق بازار گسترده ای دارد و فرصت بسیار خوبی برای تلاش و سرمایه گذاری بخش خصوصی ایران بشمار می رود.
مسجدی گفت: دولت عراق یک هزار و 200 پروژه فنی مهندسی هر کدام دارای ارزشی میان 10 میلیون تا یک میلیارد دلار را برای سرمایه گذاری عرضه کرده که فرصت های خوبی برای فعالیت است.
وی حوزه های برق و دیگر بخش های زیر ساخت را از جمله مواردی دانست که از سوی عراق برای فعالیت و همکاری فراهم شده است و شرکت های ایرانی می توانند با توجه به توانمندی هایی که دارند از این فرصت ها استفاده کنند.
مسجدی با تشریح شرایط بازار عراق برای کار شرکت های ایرانی بویژه بخش خصوصی گفت که درحال حاضر ارزش تبادل تجاری و صادرات غیر نفتی ایران و عراق به 9 میلیارد دلار می رسد و عراق یکی از مهمترین مقاصد صادراتی جمهوری اسلامی ایران است.
وی با اشاره به وجود بیش از یک هزار و 400 کیلومتر مرز مشترک میان ایران و عراق، آغاز کار اجرایی راه آهن شلمچه - بصره از بعد از ماه رمضان، و آغاز کارهای اجرایی احداث دو شهرک صنعتی در جنوب عراق و اقلیم کردستان عراق را گام های مهمی در جهت بهبود زیرساخت تعاملات دو کشور دانست.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: توسعه روابط اقتصادی دو کشور در ابعاد مختلف در دستور کار قرار دارد و دو دولت و ملت علاقمند به یکدیگر و توسعه روابط هستند اما یک عده هم در دو طرف با طرح دو گانه هایی مثل عرب - عجم و یا شیعه - سنی در حال فتنه گری درروابط دو کشور هستند.
در این جلسه "فاضل الحمدانی" رئیس عراقی اتاق مشترک عراق و ایران با تشریح شرایط عراق برای فعالیت اقتصادی گفت: شرایط امنیتی خوب در کشور سبب می شود که سرمایه گذاران با خیال آسوده بتوانند در اینجا فعالیت کنند.
وی با قدردانی از کمک ایران به عراق در جنگ علیه داعش و ریشه های مشترک فرهنگی و تاریخی دو ملت ایران و عراق، از شرکت های ایرانی دعوت کرد برای کار و فعالیت بویژه سرمایه گذاری به این کشور بیایند و به تجارت اکتفا نکنند.
"ناصر بهزاد" رایزن بازرگانی ایران در بغداد نیز در این نشست گزارشی از حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه بغداد و مسائل مبتلا به شرکت های ایرانی برای فعالیت در عراق ارائه کرد.
تعدادی از فعالان اقتصادی ایران نیز در این نشست طی سخنانی مسائلی چون ضعف تبلیغات نمایشگاه، کمبود اطلاعات از بخش های مرتبط فعال در عراق جهت آشنایی و همکاری های دو جانبه و امکانات رفاهی نمایشگاه بغداد را از جمله مشکلات شرکت کنندگان در نمایشگاه بین المللی صنایع پلاستیک و غذایی بغداد اعلام کردند.
نمایشگاه بین المللی صنایع پلاستیک و غذایی عراق روز دوشنبه با حضور پاویون ایران و مشارکت ۴۰ شرکت ایرانی آغاز بکار کرد و روز چهارشنبه به کار خود پایان خواهد داد.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.