جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45521
بازديد امروز: 1
ميانگين بازدید: 37519
بازديد کل: 138,827,467
پساب کارخانه‌های نساجی سم‌زدایی شد (چهارشنبه 1398/01/28)

ایسنا:
با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محققان تحقیقات در زمینه حذف آلاینده‌ها از پساب کارخانه‌های نساجی را با موفقیت انجام دادند.

به گزارش ایسنا، پساب‌های بیمارستانی و کارخانه‌ها یکی از خطرات برای محیط زیست هستند. این پساب‌ها مواد سمی را با خود حمل می کنند که بی ملاحظه در طبیعت رها می شوند. در این راستا با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری طرحی پژوهشی با عنوان «تهیه ترکیبات پلی‌اکسومتالات جهت حذف رنگ‌های آلاینده موجود در آب در دمای محیط و شرایط بسیار ملایم» انجام شد.

بنابراین، تحقیقات با هدف حذف آلاینده‌های موجود در آب آغاز شد. البته در این تحقیق حذف رنگ‌های موجود در پساب کارخانه و نساجی‌ها بیشتر مد نظر قرار داشت. بنابراین چند کاتالیست به پساب‌ها اضافه شد و آزمایش‌های بعدی نشان داد که رنگ‌ها با افزودن این کاتالیست‌ها به یون‌های معدنی غیر سمی تجزیه شدند.

ترکیبات اکسیدهای فلزی بر پایه فلز مولیبدن دارای ساختار جدید برای پیمودن مسیر تحقیقات به کار برده شد که توانستند پیوندهای دوگانه نیتروژن را بشکنند.

اما نکته مهم انجام طرح این است که در حال حاضر رنگ‌های سنتزی (به ویژه رنگ‌های آزو) در بیشتر صنایع به مصرف می‌رسند. این رنگ‌ها به سادگی تجزیه نمی‌شوند و از عوامل عمده آلودگی آب محسوب می‌شوند. انجام این طرح و تهیه کاتالیزورهای مناسب برای تصفیه کامل پساب‌ها در شرایط ملایم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این طرح مطالعاتی، در تولید دانش کاربردی برای تصفیه آب و به‌ویژه پساب‌های کارخانجات نساجی، صنایع غذایی، دارویی و آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.