جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 31063
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,280,653
تعلل زیاد شرکت‌های خدمات‌رسان دردادن امتیاز آب‌ ، برق و گاز به شرکت‌های گلخانه‌ای (چهارشنبه 1398/01/28)

خبرگزاری فارس:
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی با بیان اینکه توسعه گلخانه از برنامه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است، گفت: شرکت‌های خدمات‌رسان در دادن امتیاز آب،‌ برق و گاز به شهرک‌های گلخانه‌ای بسیار تعلل می‌کنند.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گروه رسانه‌ای امروز از شهرک گلخانه‌ای حصارگلی منطقه ورامین بازدید کردند. ساخت این شهرک در سال 81 کلید خورده و برخی از زیرساخت‌های آن در سال 85 انجام شده و به مدت یکسال است کار اجرایی ساخت سازه‌های گلخانه‌ای در این شهرک انجام می‌شود. حدود 75 هکتار سازه‌های گلخانه‌ای در حال ساخت است که سه واحد از این گلخانه‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

علی‌اشرف منصوری مدیرعامل شهرک‌های کشاورزی گفت: با تکمیل ساخت گلخانه‌های این شهرک حدود 30 هزار تن به ظرفیت تولید سبزی و صیفی این منطقه و 24 میلیون گل شاخه بریده به تولید این منطقه اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شهرک‌های کشاورزی همچنین گفت: مهمترین مشکل این شهرک عدم تامین خدمات آب، برق و گاز از سوی شرکت‌های خدمات‌‌رسان است.

وی تاکید کرد: وزارت نیرو به بهانه اینکه محدودیت آب وجود دارد همکاری نمی‌کند و شرکت  گاز هم به رغم آماده‌سازی همه مجوزهای لازم یکسال است کار را معطل گذاشته است.

به گفته منصوری توسعه گلخانه‌ها در کشور از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند انقلاب بسیار بزرگی را در تولیدات محصولات کشاورزی به دلیل بهره‌وری بسیار بالای مصرف آب و انرژی ایجاد کند.

وی تاکید کرد: در حالی که هدف‌گذاری این شهرک برای تولید گلخانه 1370 هکتار بود، اما به دلیل عدم همکاری‌ها از سوی شرکت‌های خدمات‌رسان تنها به 110 هکتار آن  عمل کردیم.

مدیرعامل شهرک‌های کشاورزی همچنین گفت: شهرک‌های کشاورزی 5 سال است شکل گرفته و برنامه اصلی آن توسعه گلخانه، آبزی‌پروری و دام و طیور است.

به گفته وی تاکنون استعدادیابی و آمایش اراضی انجام شده و  270 هزار هکتار مناسب برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 35 هزار هکتار در استان‌های مختلف واگذار شده و برنامه توسعه گلخانه اجرا می‌شود، گفت: سال گذشته هم 5 هزار هکتار به سرمایه‌گذاران واگذار شد و برای امسال هم همین میزان قرار است واگذار شود.

به گفته منصوری کشت گلخانه 10 تا 12 درصد مصرف آب و انرژی را نسبت به فضای آزاد کاهش می‌دهد و به این دلیل در شرایط فعلی که کشور با مشکل کم‌آبی مواجه است، گزینه بسیار مناسبی برای افزایش تولید و صادرات است.

مدیرعامل شهرک‌های کشاورزی تاکید کرد: اخیرا وزیر جهاد کشاورزی هم به افزایش توسعه شهرک‌های کشاورزی و جذب سرمایه‌گذاری در این حوزه تاکید کرده است.

منصوری با تاکید بر اینکه تاکنون 15 هزار هکتار شهرک‌های گلخانه‌ای در کشور تولید شده گفت: این رقم در ابتدای دولت 8500 هکتار بود، اما هنوز از وضعیت فعلی رضایتمندی نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اعتبارات کافی برای احداث گلخانه از سوی بانک‌ها داده می‌شود، گفت: حجم وام‌ها بستگی به طرح و وسایلی هست که آ‌نها ارائه می‌دهند و برخی طرح‌ها تا 7 میلیارد تومان هم تسهیلات داده شده است.

منصوری در پاسخ به سوال فارس که تعارض منافع وزارتخانه‌های کشاورزی و نیرو در بسیاری از بخش‌ها وجود دارد، بنابراین برای توسعه شهرک 75 هکتاری باید پیش‌بینی‌های جدی بکنید، گفت: قرار است بخشی از  منابع آب این شهرک از تصفیه‌خانه شهرری که با دبی 8 متر مکعب در ثانیه قرار است به پایین بیاید تامین شود و بخشی نیز قرار است، از سوی وزارت نیرو مجوز حفر چاه داده شود.

به گفته وی برای تامین آب مورد نیاز این شهرک 75 لیتر در ثانیه آب نیاز است.

به گزارش فارس، برای تامین این میزان آب حدود 5 حلقه چاه باید زده شود.

در ادامه این بازدید تولیدکنندگان کمبود آب را مشکل اصلی خود مطرح کردند.

محمد گذری یکی از گلخانه‌داران کمبود آب منطقه را مشکل جدی مطرح کرد و گفت: همچنین محاسبه هزینه آب با لحاظ مصرف صنعتی انجام می‌شود که این هزینه زیادی را برای ما وارد می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد: تغییر ولتاژ برق در طول شبانه‌روز نیز مشکلات دیگری است که احتمال از بین رفتن دستگاه ها را تشدید کرده است.

خانم الوندی مدیر یک گلخانه 5 هزار متری در گفت‌وگو با فارس، گفت: چند ماهی است پرورش گل رز را آغاز کرده‌ایم و هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌ایم.

وی که رشته حقوق خوانده و مدیریت این گلخانه را در غیاب پدر انجام می‌دهد، گفت: پیمانکار همه کارها را انجام داده و هزینه‌های آن پرداخت شده است.

به گفته الوندی برای احداث این گلخانه 2 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده که برای احداث کافی نبوده و به همین اندازه هم خودشان هزینه‌ کرده‌اند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.