جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 19904
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,269,494
تکثیر ۶۱ میلیون قطعه بچه ماهیان استخوانی و خاویاری در گلستان (دوشنبه 1398/04/03)

ایرنا:
مدیرکل شیلات گلستان گفت: امسال ۶۱ میلیون قطعه انواع بچه ماهیان استخوانی و خاویاری در گلستان تکثیر شده و آماده رها سازی در رودخانه های استان است.

سیدجواد قدس علوی در مراسم رها سازی قطعه بچه ماهی خاویاری در روستای خواجه نفس گمیشان اظهار داشت: این بچه ماهیان در بازه زمانی ۲ماهه در رودخانه های قره سو و گرگانرود رها می شوند.
وی بیان کرد: تکثیر این بچه ماهیان امسال در مقایسه با سال ماقبل ۶۸ درصد افزایش یافت و تاکنون نیز ۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی راهی این رودخانه ها شد.
قدس علوی از تکثیر گونه خاویاری شیب در گلستان خبر داد و اظهار داشت: امسال حدود ۱ میلیون و یکصد هزار قطعه انواع بچه ماهیان خاویاری از نوع اوزون برون، شیب و قره برون در رودخانه های قره سو و گرگانرود رها سازی گردید.

رها سازی قطعه بچه ماهی خاویاری در روستای خواجه نفس گمیشان ‌
فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات کشور هم در این مراسم گفت: در ماههای اخیر ۴ فروند شناور گُلف به یگان های حفاظت منابع آبزیان دریای خزر تحویل داده شد و به زودی هم ۸ فروند شناور دیگر به این یگان اضافه می شود.

سرهنگ اکبر شاه ولی پور اظهار داشت: انباشت رسوبات در بخش هایی از خلیج گرگان مانع گشت زنی و نظارت یگان حفاظت شیلات در این منطقه است که لایروبی کانال های ورودی به خلیج می تواند منجر به افزایش نظارت و در نتیجه مقابله با صید غیرمجاز شود.
در حال حاضر بدلیل صید بی رویه و صید قاچاق امکان تخم ریزی، تکثیر طبیعی ماهیان خاویاری از دست داده و بازسازی ذخایر مذکور فقط از طریق تکثیر مصنوعی و رهاسازی بچه ماهیان تامین می شود.
بر اساس آمارهای موجود ۹۳ درصد از ذخایر ماهیان خاویاری جهان در دریای خزر قرار دارد و مدیریت حفظ و تکثیر و رهاسازی این گونه در دریا نیز با ایران است.
خاویار به عنوان برند اختصاصی گلستان در زمره گران ترین غذاها بوده و در دنیا به دلیل امتیازات فراوان تغذیه ای به مروارید سیاه معروف است.
طبق مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست، صید هر قطعه ماهی خاویاری شامل فیل ماهی، اوزن برون، قره برون و چالباش ۱۰۰ میلیون ریال جریمه دارد و قانون گذار برای صید غیرمجاز آن جریمه تا سقف ۵ برابر قیمت این گونه ها تعیین کرده است.
طبق گزارش اداره شیلات گلستان، چشم انداز شیلات استان در افق ۱۴۰۴ در مجتمع های پرورش ماهیان خاویاری، تولید سالانه هشت هزار و ۳۴۰ تن گوشت ماهی و ۴۰۰ تن خاویار با اشتغال زایی چهار هزار و ۸۰۰ نفر است.
استان مرزی و شمالی گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت با کشور ترکمنستان، دریای خزر و استانهای مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.