جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 31152
ميانگين بازدید: 44804
بازديد کل: 138,245,509
وزیر نیرو: رشد مصرف انرژی کشور در دو سال اخیر کند شده است (دوشنبه 1398/04/03)

ایرنا:
وزیر نیرو با بیان اینکه تردید نیست که شدت مصرف انرژی در کشورمان غیر بهینه است، گفت: اما در دو سال اخیر این رشد کند شده است.

«رضا اردکانیان» روز دوشنبه در حاشیه همایش ملی سازگاری با کم آبی که در محل وزارت نیرو برگزار شد، افزود: سال های قبل بین پنج تا هفت درصد رشد مصرف وجود داشت.

وی ادامه: اگر این رشد مصرف به رونق تولید و رشد صنعت ارتباط داشته باشد قابل توجیه است اما اگر این رشد به این دلیل باشد که بخواهیم در مناطق خشک و نیمه خشک دمای محیط را ۱۷ درجه تنظیم کنیم، این علامت بد مصرفی است.

اردکانیان بر چاره سازی برای بد مصرفی تاکید کرد و گفت: ادامه روند بد مصرفی مشکل ساز خواهد بود.
عضو هیات دولت با تاکید براینکه در دو سال اخیر رشد مصرف تا حد زیادی کنترل شده اما میزان مصرف همچنان بالاست، خاطرنشان کرد: به هر میزان بتوان درجهت مصرف صحیح‌ترگام برداشت، می‌توانیم از نیروگاه‌های ساخته شده برای توسعه صنعت و کشاورزی استفاده کنیم.
اردکانیان افزود: حتی می توان در سایه مصرف صحیح، اقدام به صادرات انرژی کرد و از محل عواید ناشی از صادرات برق، این صنعت اداره شود.
وی با تاکید بر اینکه در ۶ سال اخیر حدود ۱۱۰ هزار کیلومتر خط انتقال، فوق توزیع و شبکه توزیع در کشور ساخته شده است، گفت: در دولت تدبیر و امید سالانه ۱۸ هزار کیلومتر خطوط برق ایجاد شده که این شبکه وسیع از محل منابع داخلی و از محل پول قبض برق پرداختی توسط مردم ایجاد شده است.
وزیر نیرو با تاکید براینکه هر ساله برای پاسخگویی به مصرف بالای پیک تابستان ناچار به ساخت نیروگاه‌های متعدد با صرف هزینه بسیار زیادی هستیم تا بتوان چند صد ساعت اوج مصرف را بدون مشکل سپری کنیم، گفت: درست مصرف کردن سبب خواهد شد این منابع برای توسعه سایر بخش‌ها استفاده شود.
اردکانیان ادامه داد: برنامه‌ریزی برای تابستان امسال از مردادماه سال گذشته کلید خورد و اساس این برنامه ریزی مشابهت شرایطی آبی ۹۷-۹۸ مانند شرایط آبی سال ۱۳۹۶-۹۷ بود؛ به این معنا که چهار هزارمگاوات کمبود برق آبی در تابستان ۹۸ ناشی از کم بارشی‌ها باشد.
عضو هیات دولت خاطرنشان ساخت: براین اساس برای تابستان ۹۸ حدود ۸ هزار مگاوات کمبود ناشی از تولید پیش بینی شد که با بارش های خوب آن ۴ هزارمگاوات از آن برطرف شد.
وی خاطرنشان کرد: در این بین کسری چهار هزار مگاواتی تولید به همراه افزایش مصرف غیرمتعادل برق ممکن است در تابستان امسال مشکل‌ساز شود از همین رو سعی شده است تا تعدادی از واحدها زودتر به مدار بیاید و با همکاری مردم بتوان تابستان ۹۸ را بدون خاموشی سپری شود.
اردکانیان تاکید کرد: اگر رشد مصرف تابستان امسال نسبت به سال گذشته از مرز ۲.۵ درصد عبور نکند امیدواری زیادی وجود دارد که تابستان امسال بدون خاموشی سپری گذاشته شود.
وزیر نیرو با بیان اینکه در تابستان امسال تا حدودی گرما زودتر شروع و مقداری هم فراگیر است، گفت: هر یک درجه افزایش دما اگر سراسری باشد حدود یک هزار و ۳۹۰ مگاوات به اوج بار اضافه می‌کند؛ بنابراین صمیمانه از همه مصرف‌کنندکان درخواست می‌شود این مسئولیت مشترک و کار جمعی را به ویژه امسال در دستور کار خود قرار بدهند تا تابستان امسال با همکاری آن‌ها به بدون مشکل پشت سر گذاشته شود.
وی افزود: اگر رشد مصرف تابستان امسال ما نسبت به سال گذشته از مرز ۲.۵ درصد عبور نکند خاموشی‌ها به حداقل می‌رسد.
اردکانیان از تدوین برنامه هایی برای مقابله با شرایط افزایش مصرف خبرداد و گفت: برای این منظور قراردادهایی با صنایع بسته شده است و تلاش شده تشویق هایی نیز در نظر گرفته شده است.
وزیر نیرو تاکید کرد: همکاران صنعت برق با هر نوع استفاده غیرمجاز برخورد خواهند کرد.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.