جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 5240
ميانگين بازدید: 34315
بازديد کل: 139,154,903
نماینده مجلس: اولویت تولید داخل صادرات محور باشد (دوشنبه 1398/04/03)

ایرنا:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی کشور باید تولیدات داخل با اولویت صادرات محوری مورد توجه قرار گیرد.

‌محمد عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هم اکنون تحریم‌ها موجب شده که مردم بیش از گذشته به خرید کالاهای داخل گرایش پیدا کنند و در این میان صنایع نیز کیفیت، برند سازی و خدمات پس از فروش را نیز افزایش دهند.

وی اظهار داشت: به طور مثال شرکت ایریکوی ابهر جزو ۲ کارخانه اول در تولید واگن کشور بشمار می‌آید، اما آنگونه که باید و شاید خرید انجام نمی‌گیرد و این در حالی است که دولت در ۲ سال گذشته این محصول را از روسیه و چین وارد می کند.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موقعیت کنونی بهترین فرصت برای عرض اندام واحدهای تولیدی برای تولید کالای داخل در کشور است و اگر کیفیت و قیمت را طوری تنظیم کنند که قابلیت جذب اعتماد مردمی را داشته باشند می‌توانند حتی پس از ایام تحریم نیز کالای داخل در قامت کالای خارجی عرضه کنند.

عزیزی خاطرنشان کرد: مشکلی که در کشورمان وجود دارد این است که آنگونه که باید و شاید نتوانسته‌ایم برند سازی کنیم و به عنوان مثال همواره این ذهنیت در بین مردم وجود دارد که کالای خارجی بهتر از کالای داخلی است در صورتی که برخی از کالاهای ایرانی کیفیت بالاتری نسبت به نوع خارجی آن دارند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: بر این اساس برای ترغیب مردم به خرید کالای داخلی؛ رسانه ها می‌توانند راهکارهای تبلیغاتی اثر گذار ارائه کند و فقط به مساله اقتصادی و سودآوری سرشار آن فکر نکند و در واقع شریک تبلیغاتی باشد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون موضوع برند سازی در کشورمان با مشکلاتی عدیده ای مواجه شده و به عنوان نمونه پوشاک یکی از موارد با ظرفیت بی بدیل این حوزه محسوب می‌شود که می‌توان سرمایه گذاری کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید به این مهم توجه داشت که تا کنون نتوانسته‌ایم مسائل یاد شده را در جامعه خوب نهادینه کنیم و در این راستا اعتماد سازی، اقبال مردم و برنامه ریزی های صحیح نقش اساسی دارد.

وی اضافه کرد: اقشار مختلف مردم در صورت مشاهده کالای با کیفیت ایرانی در برابر خارجی حتی قدری پایین تر از آن حاضرند هزینه بیشتری را پرداخت کنند که این مهم در گرو اعتماد سازی است اما نباید این اختلاف کیفی بسیار باشد.

عزیزی یادآور شد: سه مقوله مهم کیفت، قیمت و خدمات و از طرفی هزینه تمام شده نیز در کنار آن باید کاهش یابد در صورتی که که قیمت انرژی در ایران بسیار پایین است اما با این وجود نتوانسته‌ایم قیمت تمام شده را متعادل نگه داریم.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.