جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 2639
ميانگين بازدید: 34315
بازديد کل: 139,152,302
ایجاد ۵۸۰۰ هکتار گلخانه در سال جاری/ بذر با ارز نیمایی به جای ارز دولتی وارد شود (سه شنبه 1398/04/04)

اقتصاد ایران:
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال 5 هزار و 800 هکتار گلخانه در کشور راه‌اندازی می‌شود، گفت: پیشنهاد دادیم واردات بذر به جای ارز دولتی با ارز نیمایی وارد شود و معتقدیم تنوع بذر را در کشور زیاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد علی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی امروز در حاشیه همایش سازگاری با کم‌آبی اعلام کرد: امسال به دستور وزیر جهاد کشاورزی قرار است 5 هزار و 800 هکتار کشت گلخانه‌ای در کشور با اعتبار 5 هزار میلیارد تومان از محل بند الف تبصره 18 راه‌اندازی شود.

طهماسبی گفت: پیش از این بنا به راه‌اندازی 3 هزار و 600 هکتار که با توجه به اهمیت کشت‌های گلخانه‌ای در کشور وزیر جهاد کشاورزی سطح راه‌اندازی را به 5 هزارو 800 هکتار افزایش داد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه گلخانه‌ها در کاهش مصرف تا 90 درصد مؤثر هستند، گفت: توجه وزارت جهاد کشاورزی به گلخانه‌ها در راستای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و تامین نیاز این بخش عنوان کرد.

وی احداث سایبان‌ها را از دیگر اقدامات در مقابله با مصرف آب بیشتر در کشاورزی و باغات عنوان کرد و گفت: احداث سایبان روی باغ‌ها تا 30 درصد مانع از مصرف بیشتر آب می‌شود و وزارت جهاد کشاورزی برای کسانی که اقدام به این کار می‌کنند، تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه هزینه احداث سایبان برای باغات از 150 میلیون تا 300 میلیون هکتار متغیر است، گفت: برای راه‌اندازی این سایبان‌ها تسهیلات ویژه‌ای داده می‌شود که 80 درصد هزینه‌ها را در برمی‌گیرد.

طهماسبی به تجربه پیشینیان در زمینه آبیاری اشاره کرد و گفت: ایجاد قنوات،‌باغات زیرزمینی و همچنین آب‌انبارها از تکنولوژی‌های ویژه پیشینیان ما در ایران بوده که دنیا را مبهوت کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم می‌توان با تقویت تجربه گذشتگان میلیاردها متر مکعب آب را در زیر زمین نفوذ داد و مانع از خشکسالی و افزایش بهره‌وری آب در کشور شد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که بذر سبزی و صیفی تقریبا نایاب شده است، گفت:‌ مشکلات انتقال ارز دردسرهایی برای تولید کنندگان ایجاد کرده و کشاورزان به مشکلاتی بر خورده‌اند.

طهماسبی گفت:‌ پیشنهاد داده‌ایم، پس از این بذر محصولات به جای ارز دولتی با ارز نیمایی وارد شود، زیرا معتقدیم با استفاده از ارز نیمایی حجم زیادی بذر وارد خواد شد و رقابت بین شرکت‌ها ایجاد می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه دلیل وابستگی 90 درصدی بذر سبزی و صیفی چیست، گفت: در سال‌های گذشته علیرغم اینکه توجه جدی به تولید بذر در وزارت جهاد کشاورزی شده است، اما تولید این بذرها در دست شرکت‌های انگشت شمار است و معمولا آنها بذرهای والد را به ما نمی‌دهند.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد:‌همچنین فعالیت شرکت‌های تولید بذر در داخل کشور هم به دلیل عدم حمایت‌ها کمتر بوده هر شرکتی در زمینه تولید بذر ورود کند باید گنج قارون، عمر نوح و صبر ایوب داشته باشد، چرا که یک فرایند زمان‌بری است.

طهماسبی تاکید کرد: با پیشنهاد اختصاص ارز نیمایی برای واردات بذر حدود 90 میلیون دلار مابه‌ التفاوت آن با ارز دولتی خواهد بود که پیشنهاد داده‌ایم در کارگروه متشکل از وزارت علوم ، معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و وزارت جهاد کشاورزی به شرکت‌های فعال در حوزه بذر و سرمایه‌گذاری اختصاص داده شود.

وی در پاسخ به اینکه لیموترش در منطقه جنوب کشور به خریداران کشور عراق و افغانستان فروخته می‌شود در حالی که قیمت آن در شهرهایی مثل تهران بسیار افزایش یافته گفت:‌ ما مخالف صادرات نیستیم و تلاش می‌کنیم بازارهای صادراتی خوبی هم ایجاد کنیم. البته زمانی که این محصول قاچاق می‌شود دیگر ازدسترس ما خارج است.

به گزارش فارس، خریداران کشورهای عراق و افغانستان در منطقه جنوب کشور هر کیلو لیمو را 24 هزار تومان خریداری می‌کنند و این محصول در شهرهای دیگر به دست مصرف کنندگان داخل نمی‌رسد.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.