جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 5796
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,255,386
افزایش ۲۵ درصدی چک های برگشتی در اردیبهشت (چهارشنبه 1398/04/05)

ایرنا:
حدود ٦٥٦ هزار فقره چک به ارزش ٩٢ هزار میلیارد ریال در اردیبهشت امسال در کل کشور برگشت زده شده که نسبت به فروردین از نظر تعداد ۲۴.۹ درصد و از نظر مبلغ ۵۸.۹ درصد افزایش داشته است.

شمار چک‌های مبادله شده کشور در اردیبهشت امسال بر اساس آمار بانک مرکزی، حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار فقره به ارزش ٩٩١ هزار میلیارد ریال بوده است.

چک‌های مبادله‌ای اردیبهشت نسبت به فروردین ۹۸ از نظر تعداد ۳۴ درصد و از نظر ارزش ۸۳.۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

بررسی آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که اردیبهشت امسال، در کل کشور ۹.۱ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۹.۳ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای، برگشت زده شد.

در بررسی علت برگشت خوردن چک‌های مبادله‌ای مشخص می‌شود که حدود ٦٢٨ هزار فقره چک به ارزش حدود ٨٧ هزار میلیارد ریال در اردیبهشت ١٣٩٨، در کل کشور به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است.

گزارش‌های آماری نشان می‌دهد که از نظر تعداد، ۹۵.۶ درصد و از نظر ارزش، ۹۴ درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

رشد ۸۶ درصدی وصول چک

حدود ٦ میلیون و ۵۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٨٩٩ هزار میلیارد ریال در اردیبهشت سال ۹۸ در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل، از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ٣٥ و ٨٦ درصد افزایش داشته است.

در دوره مورد بررسی، ۹۰.۹ درصد از مجموع تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۹۰.۷ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای وصول شده است.

در اردیبهشت امسال، در استان تهران حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٤٧٣ هزار میلیارد ریال وصول شد.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.