جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 7119
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,256,709
صادرات ریالی مفهوم اقتصادی ندارد (سه شنبه 1398/04/25)

ایرنا:
رییس کل بانک مرکزی گفت: صادرات ریالی از نظر اقتصادی و ملی مفهوم ندارد زیرا به معنای خروج ارزش افزوده از کشور و تضعیف آن است.

عبدالناصر همتی روز سه شنبه در پایان نشست فعالان اقتصادی استان اصفهان در اتاق بازرگانی این شهر افزود: اگر صادرات ریالی از کشورمان صورت گیرد و در کشورهای دیگر تبدیل به ویلا شود به درد ما نمی خورد بلکه باید در ازای آن ارز یا کالا همراه با ارزش افزوده به کشور برگردد.

همتی با اشاره به اینکه جلوی برخی مسائل مانند چک تضمینی گرفته شد زیرا جلوی فعالیت تولیدکنندگان را می گرفت، ادامه داد: یکی از دلایلی که نمی توانند دلار را زیاد بالا یا پایین کند این است که جلوی جابه جایی بدون هویت ریال را گرفتیم و باید حتماً از طریق بانک انجام شود.

به گفته وی، به تازگی مشخص شده است که یک کودک چهار ساله اسفند پارسال در کشور به تنهایی ۲۰۰ میلیارد دلار تراکنش داشته است.

همتی با تاکید بر اینکه ما جلوی واسطه گری و رویه های نادرست سفته بازی را می گیریم تا تولید داخل رونق بگیرد، تصریح کرد: ما از تولیدکنندگان ارزش افزوده حمایت می کنیم.

رییس بانک مرکزی با تاکید بر اینکه به دلیل همین سخت گیری ها نتوانستند ارز را ۴۰۰ هزار ریال کنند، گفت: اسامی ۱۵۰ نفر که چهار میلیارد دلار از صادرات آنها نامعلوم است را به قوه قضاییه اعلام کردیم زیرا باید جلوی آنها را بگیریم.

رییس بانک مرکزی از تولیدکنندگان خواست تا به دلیل شرایط فعلی کشور، تحمل داشته باشند و خاطرنشان کرد: ما جلوی واردات بیهوده و مخل تولید را نیز باید بگیریم تا ارزش افزوده و اشتغال کشور افزایش یابد.

رییس بانک مرکزی با تاکید بر اینکه از تولیدی حمایت می کنیم که نتیجه آن برای مردم مفید باشد، افزود: گله هایی از سیستم بانکی وجود دارد که برخی از آنها قابل اصلاح است مانند سرمایه در گردش و چک برگشتی هرچند در کمیسیون دولت تا کنون اقدام هایی برای اصلاح تبصره پنج جهت چک برگشتی انجام و امید است هفته آینده نهایی شود.

وی با بیان اینکه اختیاراتی درباره آن به شورای تامین استان ها واگذار شده است، تصریح کرد: برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی نیز ۲ طرح مهم داریم که به زودی نهایی می شود.

همتی با تاکید بر اینکه ما هم مشکلاتی داریم، گفت: به ما بابت این سخت گیری ها حق دهید و اگر دست ما بیشتر باز شود، فشار کمتری می آوریم. وی یکی از اهداف بانک مرکزی را تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانه ها عنوان کرد و خطاب به تولیدکنندگان گفت: اگر می خواهند ۵۰ درصد ارز خود را به واردات تخصیص دهند و وقتی این کار انجام شد ما با آنها صحبت می کنیم.

همتی، مهمترین ماموریت بانک مرکزی را حفظ ارزش پول ملی، کنترل تورم و ایجاد موازنه ارزی کشور برای کمک به رشد اقتصادی کشور عنوان کرد. وی به فعالان اقتصادی اصفهان قول مساعد داد تا با مدیران بانک ها جهت رفع مشکلات آنها و کاهش برخی سخت گیری ها و روان تر شدن کارها گفت و گو کند.

در این نشست مسائل و مشکلات مختلفی درباره مباحث مالی، ارزی و بانکی واحدهای تولیدی و صنعتی استان اصفهان توسط فعالان این عرصه مطرح شد از جمله مالیات، تسهیلات، گمرک، قوانین ضو و نقیض، صادرات و سرمایه در گردش.

اصفهان با بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی، صنعتی ترین استان کشور است.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.