جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 15854
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,265,444
۵۰ هزار تن میگو امسال در کشور تولید می شود (چهارشنبه 1398/04/26)

ایرنا:
معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران پیش بینی کرد: امسال ۵۰ هزار تن میگو در کشور تولید می شود و سطح زیر کشت میگو سال گذشته حدود یازده هزار هکتار بود و امسال حدود یکهزار هکتار به این میزان افزایش خواهد یافت.

به گزارش روز چهارشنبه وزارت جهاد کشاورزی، حسین عبدالحی در رابطه با افزایش تولید میگو در کشور افزود: انتظار می رود امسال برداشت میگو به بیش از ۵۰ هزار تن برسد، در حالی که در برنامه ششم توسعه (۱۴۰۰ - ۱۳۹۶) برای سال ۹۸ حدود ۴۲ هزار تن در نظر گرفته شده بود و سال ۹۷ هم پیش بینی برنامه ششم توسعه رسیدن به ۳۳ هزار تن بود که حدود ۴۷ هزار تن تولید شد.

عبدالحی تصریح کرد: طبق پیش بینی انجام شده در استان هرمزگان بیش از یکهزار و ۳۰۰ هکتار نسبت به سال گذشته افزایش سطح زیر کشت خواهیم داشت.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران با اشاره به میزان تولید در حوزه آبزی پروری اظهار داشت: سال گذشته در حوزه آبزی پروری حدود ۴۸۹ هزار تن تولید انجام شد و برای سال ۹۸ حدود ۵۳۰ هزار تن تولید خواهیم داشت که بخشی از آن در قفس است.

وی پیرامون توسعه پرورش ماهی تیلاپیا گفت: مجوز برای تولید تیلاپیا در چهار استان یزد، سمنان، قم و خراسان جنوبی اخذ شده و انتظار می رود تعدادی مزرعه را در این چهار استان فعال کنیم و مقرر شد در این چهار استان ماهی تیلاپیا به صورت تجاری تولید شود.

عبدالحی خاطرنشان کرد: مزارع ماهیان خاویاری روبه افزایش است و برای ماهیان خاویاری اکنون در ۲۰ استان مزرعه پرورش دایر است که در سال ۹۷ حدود ۶ تن خاویار پرورشی برداشت شد و تعداد ۱۲۶ مزرعه بود. پیش‌بینی شده که امسال ۵۰ تا ۷۰ مزرعه به این رقم اضافه شود.

وی افزود: این طرح در استان خوزستان امسال اجرایی شد تا در این منطقه هم ماهیان خاویاری و تولید خاویار داشته باشیم.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران در رابطه با ماهیان گرمابی و سردابی خاطرنشان کرد: بیشتر در بحث بهره وری و افزایش راندمان تولید فعالیت می شود و به سمت مکانیزه سازی سیستم ها پیش می رویم، اما در مجموع در سال ۹۷، بالغ بر ۱۸۹ هزار تن ماهی گرمابی و ۱۷۴ هزار تن ماهی سردآبی و قزل آلا تولید شد و میگو هم ۴۷ هزارتن تولید داشتیم.

وی افزود: تولید ماهیان خاویاری حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تن بود که به دلیل بروز سیل و تخریب مزارع پرورش ماهی در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان تولید قزل آلا امسال با کاهش روبرو خواهد شد.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران در خصوص افزایش تولید از ابتدای دولت یازدهم تاکنون گفت: سال ۹۲ میزان تولید کل آبزی پروری ۳۷۰ هزار تن بود که در سال ۹۷ به ۴۸۹ هزار تن رسید و حدود ۱۱۰ هزار تن افزایش داشته که در بخش یگو روند رشد تولید چهار برابر بیشتر شد.

وی یادآور شد: تولید آبزیان از ابتدای انقلاب به میزان سه هزار و ۳۰۰ تن بود که اکنون به ۴۸۹ هزار تن رسیده و حدود ۱۵۰ برابر شده، اما در کل حوزه صید و شیلات ۴۰ برابر افزایش تولید ثبت شد.

عبدالحی در رابطه با پرورش ماهی در دریا گفت: پرورش ماهی در قفس یا دریا از آنجایی که کار جدیدی است، زیرساخت‌های خوبی انجام داده ایم، همچنین مطالعات تکمیلی را در دریای خزر، دریای عمان وهم خلیج فارس صورت گرفته و مجوزهای زیادی برای این منظور صادر شده که سال گذشته حدود ۱۳ هزار و ۸۰۰ تن برداشت داشتیم.

وی تاکید کرد: مشکل پرورش ماهی در قفس مربوط به تسهیلات است و نیازمند ورود بانک ها به این مسئله هستیم تا طرح‌هایی که مجوز گرفته اند، بتوانند کار خود را شروع و از تسهیلات استفاده کنند؛ البته انتقال ارز هم برای تولید کنندگان مشکل ایجاد کرده است.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران با اشاره به جبران خسارت مزارع سیل زده در استان های غربی گفت: طبق توافق های انجام شده و مصوبه دولت برای ماهیان گرم آبی هر هکتار پنج میلیون تومان تسهیلات و برای ماهیان سردآبی هر تن هشت میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود که ماهیان سردآبی در استان لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد دچار مشکل سیلزدگی شدند.

وی افزود: این مبالغ مصوب و به استان‌ها ابلاغ‌شده که به مزارع آسیب‌دیده تسهیلات ارزان قیمت هم پرداخت شود. مشکلی در پرداخت تسهیلات وجود ندارد و با کمک صندوق توسعه ملی تسهیلات موردنیاز آبزی‌پروری را تامین خواهیم کرد.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.