جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 3502
ميانگين بازدید: 34315
بازديد کل: 139,153,165
رشد بیش از ۴۰ درصدی صادرات صنایع کوچک تا پایان مردادماه (پنج شنبه 1398/06/21)

ایرنا:
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: مطابق آمارهای سازمان توسعه تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران در پنج ماه نخست امسال بیش از یک میلیارد و ۳۰ میلیون یورو صادرات غیرنفتی توسط واحدهای کوچک و متوسط (SME) انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است.

«اصغر مصاحب»  روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: یکی از هفت برنامه امسال وزرات صنعت، معدن و تجارت، توسعه صادرات غیرنفتی است و صدور بیش از یک میلیارد و 30 میلیون دلار امسال توسط بیش از یکهزار و ۱۰۰ واحد صادراتی در رشته صنعت های مختلف انجام شده است.

به گفته وی، توسعه و رونق فعالیت کنسرسیوم‌های صادراتی و شرکت‌های مدیریت صادرات که تا امروز تعداد آنها به بیش از ۱۳۰ شرکت رسیده از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دنبال می شود.

مصاحب خاطرنشان‌کرد:‌ برای تحقق این مهم، در وهله نخست باید مراجع قانونی و سازمان‌ها و نهادهای دولتی مرتبط با مقوله صادرات، آنها را به رسمیت بشناسند.

وی یادآوری کرد: ‌این دو مدل به عنوان راهبرد نفوذ در بازارهای هدف در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته اند و این سازمان نیز لایحه ای را تدوین کرد تا با همکاری اتاق بازرگانی و بخش خصوصی و استفاده از نظرات کارشناسی آنها و در نهایت ارجاع موضوع به شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی،

حمایت از کنسرسیوم‌های صادراتی و شرکت‌های مدیریت صادرات اتفاق بیفتد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود:‌ پس از به رسمیت شناخته شدن آنها از سوی مراجع قانونی و دولتی یاد شده،  واحدهای کوچک و متوسط نیز می توانند به آنها اعتماد کرده و از ظرفیت‌هایشان از جمله واحدهای تحقیق و توسعه  استفاده کنند.

وی با اشاره به توسعه خوشه‌های کسب وکار در این سازمان، خاطرنشان‌کرد:‌ در این خوشه‌ها نیز می توان پس از اتمام پروژه توسعه، به ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی برای حضور در بازارها اندیشید و برنامه‌ریزی کرد.

مصاحب گفت: رقابت‌پذیری و توسعه بازار و بین‌المللی‌سازی، دو هدف مهمی است که فارغ از شرایط سیاسی و ارتباطات بین‌الملل در سطح صنایع کوچک و متوسط دنبال می شود و سعی داریم بر این اساس واحدها را استانداردسازی کنیم.

وی برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه صادرات به ۱۵ کشور همسایه را یادآور شد وافزود: کشورهای یاد شد سالیانه افزون بر ۱۳ هزار میلیارد دلار واردات انجام می دهند که ظرفیت بزرگی برای صنایع بزرگ، کوچک و متوسط و صنایع کشاورزی کشورمان محسوب می شود.

این مقام مسئول اضافه کرد:‌ علاوه بر آنها، توسعه صادرات به چین، هند و کشورهای آفریقایی نیز در دستور کار است.

مصاحب خاطرنشان کرد:‌ بیش از ۷۷ هزار واحد کوچک و متوسط (SME) در کشور وجود دارد که ۴۳ هزار واحد آنها در شهرک‌های صنعتی مجوز فعالیت داشته و از این تعداد، ۳۴ هزار واحد فعالند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.