جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 26079
ميانگين بازدید: 36219
بازديد کل: 139,076,190
سقف معاملات نقدی ارز در بازار متشکل ۵۰ هزار یورو شد (سه شنبه 1398/10/24)

ایرنا:
بانک مرکزی در چارچوب تسهیل عملکرد بازار متشکل معاملات ارز ایران اعلام کرد: سقف خرید و فروش نقدی ارز در این بازار از ۱۰ هزار دلار به ۵۰ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها تغییر یافت.

بانک مرکزی در چارچوب تسهیل تعاملات ارزی کارگزاران بازار متشکل ارزی با ابلاغ بخشنامه‌ای به شبکه بانکی اعلام کرد که سقف خرید و فروش نقدی ارز در بازار متشکل ارزی افزایش پیدا کرده است.

این بخشنامه بر اساس مصوبه یکهزار و دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای پول و اعتبار در ۱۸ دی امسال ابلاغ شده است.

افزایش پنج برابری سقف معاملات با هدف تسهیل تعاملات ارزی کارگزاران بازار متشکل از جمله بانک‌ها و صرافی‌های مجاز در بستر الکترونیکی بازار یاد شده، انجام شده است.

به گزارش ایرنا، بازار متشکل ارز که مهم‌ترین طرح دولت برای ساماندهی بازار ارز به شمار می‌رود در صورت تامین شرط‌های بانک مرکزی و آماده شدن صرافی‌ها و بانک‌ها و در روند آموزشی آغاز به کار خواهد کرد.

زمان راه‌اندازی «بازار متشکل ارز» که به نظر کارشناسان در صورت کارکرد درست می‌تواند به جولان دلالان و سوداگران در بازار ارز پایان داده و علاوه بر ثبات قیمت‌ها، نرخ‌ها را نیز کاهش دهد، هنوز مشخص نیست و تاکنون چندین بار زمان راه‌اندازی آن به تاخیر افتاده است.

قرار است در بازار متشکل ارزی، معاملات اسکناس و نقد انجام شود؛ بر این اساس صادرکنندگان و دارندگان ارز می‌توانند بوسیله صرافی‌ها برای فروش، نرخ مورد نظر خود را در سامانه بازار متشکل به ثبت برسانند.

اکنون در بازار متشکل ارز، معاملات نقدی ارزهای عمده انجام شده و معاملات حواله جات ارزی همچنان در سامانه نیما اجرایی می شود.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.