جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45520
بازديد امروز: 10028
ميانگين بازدید: 35647
بازديد کل: 138,900,629
ایران در تولید چادر مشکی خودکفا می‌شود (دوشنبه 1399/04/16)

ایرنا:
با تولید یک محصول جدید پتروشیمی، ایران برای نخستین بار در تولید چادر مشکی خودکفا شده و از واردات این محصول کاملاً بی‌نیاز خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه شرکت ملی صنایع ملی پتروشیمی، با راه‌اندازی این خط تولید، شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، سالانه ۲۸ تا ۳۰ هزار تن نیاز کشور به این گرید برای تولید چادر مشکی را تامین می کند.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در مراسم راه‌اندازی خط تولید گرید چادر مشکی در پتروشیمی شهید تندگویان گفت: عدم تولید چادر مشکی در ایران از مواردی بود که موجب سرشکستگی ما بود چرا که محصولی پرمصرف مانند چادر خانم‌ها را از خارج از کشور وارد می‌کنیم و جالب است که این بحث یک قدمت حدود ۴۰ ساله دارد و این سوال همیشه مطرح بود که چرا چادر زن با حجاب ایرانی باید تولید ژاپن، یا کره یا مالزی باشد؟

«جعفر ربیعی» ادامه داد: با همت و برنامه‌ریزی صورت گرفته در پتروشیمی شهید تندگویان به عنوان تولیدکننده مهم گرید نساجی، توانستیم مواد اولیه چادر مشکی را در کشور تولید کنیم و آن را در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: امروز و با تلاش صورت گرفته و همراهی دو تولیدکننده چادر با افتخار اعلام می‌کنیم که چادر مشکی کاملا ایرانی به بازار عرضه شد و این طلسم شکست.

ربیعی با بیان اینکه در گذشته در صنعت پتروشیمی نگاه این بود که این صنعت خوراک می‌گیرد و محصولی تولید می‌کند و در فروش هم مشکلی نداشت و بنابراین نوآوری و تحول خیلی کم بود، گفت: دوران این نگاه گذشته و ما در شرکت‌های پایین دستی مانند شهید تندگویان، کارون و خوزستان باید به سمت این برویم که ببینیم بازار چه می‌خواهد و ما آن را تولید کنیم. در واقع نگاه بالا به پایین صنعت پتروشیمی به بازار باید تبدیل به نگاه از پایین به بالا شود تا نیاز بازار را تولید کنیم.

به گزارش ایرنا، گرید تولید شده در این مجتمع توسط یک شرکت ایرانی به نخ چادر مشکی تبدیل می‌شود و در مرحله اول دو هزار تن از این محصول به صورت آزمایشی تولید و در اختیار این شرکت قرار گرفت و با اعلام رضایت تولید کنندگان چادر مشکی، محموله‌های بعدی تحویل شده است.

گرید تولید شده کیفیت کاملاً رقابتی با مشابه خارجی را دارد و با هماهنگی تولیدکنندگان در مدت تولید آزمایشی این گرید، نقاط ضعف این گرید برطرف و اصلاح شد و این گرید با کیفیت بسیار خوب و مقاوم در برابر نور خورشید و شوینده‌ها، یک چادر مشکی ایرانی باکیفیت را در اختیار خانم‌های ایرانی قرار می‌دهد.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.